SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Teoria i estetyka fotografii współczesnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Teoria i estetyka fotografii współczesnej
Kod przedmiotu 03.6-WA-SWP-TESFW-S16
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marta Gendera
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z teorią fotografii i sztuk wizualnych. 

Poznanie i analiza głównych zaganień związanych z estetyką i teorią fotografii w odniesieniu do historii sztuki i współczesnej kultury.

 

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zagadnień związanych z historią sztuki i terminologii w zakresie sztuk wizualnych.

Zakres tematyczny

Zajęcia będą skoncentrowane na zagadnieniach dotyczących teorii i historii fotografii. Poruszane tematy będa odnosić się do szerszych zjawisk w kulturze współczesnej oraz historii sztuki. Podczas zajęć przeanalizujemy także działania artystów wizualnych posługujących się fotografią oraz postawy teoretyków odnoszących się do zagadnień wokół fotografii.

Metody kształcenia

Wykład, ćwiczenia, krótkie formy warsztatowe, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie, aktywność na zajęciach, uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Allan Sekula, Społeczne użycia fotografii, 2010
  2. Douglas Crimp, Photographic activity of postmodernism, http://faculty.georgetown.edu/irvinem/visualarts/Crimp-Photography-PoMo-October-1980.pdf
  3. Georges Didi - Huberman, Obrazy mimo wszystko, 2012
  4. Georges Didi - Huberman, Kora, 2014
  5. Susan Sontag, O fotografii, 2009
  6. Lech Lechowicz, Fotoeseje. Teksty o fotografii polskiej, 2010
  7. Teoria Sztuki Zbigniewa Dłubaka pod red. Magdaleny Ziółkowskiej, 2013
  8. Karolina Lewandowska, Miedzy fotografią a eksperymentem, 2014

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)