SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Harmonia jazzowa - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Harmonia jazzowa
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-HRJ-Ć-S14_pNadGenD94I9
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

[1] zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej; [2] poznanie zasobów dźwiękowych muzyki

jazzowej (skale, akordy, melodyka); [3] kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk

harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele). [4] praktyczne

przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.

Wymagania wstępne

Pozytywnie zdany egzamin na I rok studiów I stopnia kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Zakres tematyczny

[1] zapis funkcyjny (amerykańskie standardy jazzowe); [2] skale kościelne (dur i jej moduły), moll melodyczna i

jej moduły); [3] skala zmniejszona, alterowana, całotonowa; [4] budowa akordów, rodzaje faktury; [5] kadencje

II-V7- VII.

Metody kształcenia

Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadania pisemne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie kolokwium semestralnego i przedstawionych pisemnych prac domowych.

Literatura podstawowa

1. Andy Jaffe: JAZZ HARMONY, Advance Music 1996

2. W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz

3. R. Ricker: Patterns of Four

4. Slonimsky: Thesaurus of scale on melody patterns

5. B. Hołownia, O harmonii jazzowej. Zapiski z szuflady

Literatura uzupełniająca

1. M. Levine: The Jazz Theory

2. B. Dobbins: Contemporary Pianist

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 29-04-2017 10:48)