SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Korepetycje wokalne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Korepetycje wokalne
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-KOW-Ć-S14_pNadGenHK8YF
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Wojciech Pruszyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

1. Opanowanie podstawowego warsztatu niezbędnego do wykonywania zawodu wokalisty jazzowego (estradowego). 

2. Utrwalanie interpretacji utworów realizowanych w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.

3. Nabycie umiejętności współpracy z sekcją akompaniującą.

4. Wdrażanie pomysłów aranżacyjnych opracowanych podczas ćwiczeń w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu. 

5. Utrwalanie znajomości szeroko pojętej literatury muzycznej związanej z kierunkiem studiów, nabytej podczas ćwiczeń w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.

 

Wymagania wstępne

zaliczenie I semestru

Zakres tematyczny

1. Analiza formalna utworów muzycznych należących do programu danego semestru.

2. Precyzowanie i określanie docelowej formy, budowy, ogólnego charakteru i tempa opracowywanego utworu oraz zapis tychże informacji.

3. Opracowywanie i świadome budowanie dynamicznej warstwy utworu muzycznego oraz jej zapis.

4. Precyzowanie instrumentarium niezbędnego do realizacji indywidualnych zamierzeń aranżacyjno-brzmieniowych studenta oraz jego wdrażanie.

5. Uwrażliwianie na rolę artykulacji solisty i zespołu akompaniującego w budowaniu charakteru wykonywanego utworu muzycznego oraz rola spójności w jej realizacji przez wszystkich członków aparatu wykonawczego.

6. Nabieranie biegłości w operowaniu głosem oraz sprawności technicznej.

8. Uwrażliwianie na prawidłową intonację podczas pracy nad repertuarem.

9. Zapoznawanie się z podstawowymi skalami niezbędnymi do poruszania się w temacie improwizacji oraz analiza metod prawidłowego odchodzenia od oryginalnej linii melodycznej opracowywanego utworu muzycznego.

10. Nabieranie umiejętności budowania strony emocjonalnej wykonywanego utworu muzycznego oraz przekazywania swoich zamierzeń pozostałym członkom zespołu muzycznego biorącym udział w wykonaniu danego utworu.

Metody kształcenia

1. Ćwiczenia praktyczne.

2. Praca na repertuarze obowiązującym w danym semestrze.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1. Zaliczenie repertuaru obowiązującego w danym semestrze, spójnego z programem przedmiotu Podstawy śpiewu.

2. Dwa dowolnie wybrane standardy muzyki jazzowej.

3. Dwa utwory w języku polskim.

4. Transkrypcja obowiązującego w danym semestrze sola instrumentalnego.

Literatura podstawowa

1. „The New Jazz Real Book” - Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)

3. „Piosenki z Kabaretu Starszych Panów” - J. Wasowski, J. Przybora, opracowanie - Bogdan Hołownia.

4. „Piosenki Agnieszki Osieckiej” (vol. 1-10).

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Przedmiot ten może być także realizowany przez studentów uczęszczających na zajęcia z „Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego”, tworzących akompaniamenty dla wokalistów pod kierunkiem wykładowcy.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 29-04-2017 10:48)