SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Chór - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Chór
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-CHO-Ć-S14_pNadGenRJBV1
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wiedza: poznanie literatury chóralnej różnych epok.

Umiejętności: zdobycie umiejętności pracy z dużym zespołem wokalnym oraz wokalno-instrumentalnym.

Kompetencja: zdobycie kompetencji świadomego analizowania wykonywanego utworu i prawidłowego konstruowania wypowiedzi artystycznej; zdobycie świadomości z podstawowych zasad stylowego wykonawstwa utworów chóralnych pochodzących z różnych epok.

Wymagania wstępne

Opanowanie umiejętności czytania nut głosem .

Zakres tematyczny

1.Opracowanie utworów 2-, 3-, 4- głosowych na chóry o głosach równych i mieszanych.

2. Opracowywanie utworów różnych epok i stylów.

3. Przygotowanie utworów a cappella i wokalno-instrumentalnych.

4. Poznanie elementów pracy dyrygenta chóru.

5. Budowanie struktury organizacyjnej chóru.

6. Kształtowanie umiejętności operowania różnorodną dynamiką, artykulacją i frazowaniem stosownie do stylistyki wykonywanych kompozycji.

7. Realizacja zadań asystenta chóru.

8. Przygotowywanie repertuaru pozwalającego na udział chóru w imprezach, koncertach, przeglądach, konkursach i egzaminach końcowych z zakresu dyrygowania.


 

Metody kształcenia

Praca w dużej grupie oraz praca w małych grupach – próby sekcyjne.


 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1. Przygotowanie do zajęć.

2. Aktywność podczas zająć.

3. Stopień opanowania repertuaru.

4. Przesłuchanie studentów solo, w duetach, tercetach i kwartetach z całego nauczonego materiału.

5. Czynne uczestnictwo w koncertach, festiwalach i konkursach.


 

Literatura podstawowa

Utwory na chór mieszany a cappella pochodzących z różnych epok i stylów kompozytorów polskich i obcych.

Utwory wokalno-instrumentalne: na chór i fortepian; na chór i organy; na chór i zespól instrumentalny; na chór i orkiestrę (kameralną, symfoniczną).

 


 

 

Literatura uzupełniająca

1. Bukofzer M., Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha, Warszawa (PWN) 1970.

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa (Fundacja Ruchu Muzycznego) 1982.

3. Kowalska M., ABC historii muzyki, Kraków (Musica Iagellonica) 2001.

4. Dahlhaus C., Eggebrecht H., Co to jest muzyka?, Warszawa 1985.

5. Homiński J., Wilkowska – Chomińska K., Formy muzyczne: t. V, Wielkie formy muzyczne, Kraków 1984.

 

 

 


 

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 29-04-2017 10:48)