SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Propedeutyka instrumentacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Propedeutyka instrumentacji
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-PIN-Ć-S14_pNadGen639LC
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

[1] Zaznajomienie z problematyką zapisu i podstawowych zasad instrumentacji. [2]  Kształtowanie umiejętności w zakresie instrumentacji, aranżacji na zespoły typu combo oraz big band. [3] Kształtowanie poczucia brzmienia, estetyki i wrażliwości na barwę dźwięku. [4] Przygotowanie do przyszłej pracy estradowej w zakresie umiejętności instrumentacji, aranżacji w kontekście muzyki jazzowej

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotu w semestrze trzecim.

Zakres tematyczny

Propedeutyka instrumentacji (sem. 4)

[1] Wyższe struktury dźwiękowe. [2] Ćwiczenia z zakresu instrumentacji na instrumenty jednego rodzaju oraz grupy mieszane w kontekście harmonii i stylów w muzyce jazzowej. [3] Analiza partytur w kontekście instrumentacji. [4] Samodzielna praca studenta - fragment instrumentacji na określony aparat wykonawczy oraz omówienie.

Metody kształcenia

Praca w grupie - ćwiczenia

Praca samodzielna

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie:

/ samodzielnych prac pisemnych,

/ instrumentacji utworu lub jego fragmentu na określony zespół instrumentalny,

/ kolokwium,

/ uczestnictwa w zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. B. Pawłowski: Podstawy instrumentacji  t.1, t.2

  2. M. Rimski – Korsakow: Zasady instrumentacji, Kraków 1953

  3. Russell Garcia: THE PROFESSIONAL ARRANGER COMPOSER, Criterion Music Co.

Literatura uzupełniająca

  1. Sammy Nestico: THE PROFESSIONAL ARRANGER, Fenwood Music Co., Inc. 1993
  2. Andy Jaffe: JAZZ HARMONY, Advance Music 1996
  3. Don Sebesky: THE CONTEMPORARY ARRANGER, Alfred Publishing Co., Inc., New York
  4. H. Mancini: Sound and Scores. Northridge Music Inc. 1973. Podręcznik + płyta CD.
  5. OLSZEWSKI Wojciech, Amerykański system notacji funkcji harmonicznych, cz. 1, „Muzyk” nr 4, Warszawa 1994.
  6. OLSZEWSKI Wojciech, Amerykański system notacji funkcji harmonicznych, cz. 2, „Muzyk” nr 5, Warszawa 1994.

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 29-04-2017 10:48)