SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Specjalistyczna literatura muzyczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Specjalistyczna literatura muzyczna
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-SLIM-Ć-S14_pNadGen6VZ0T
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Artur Majewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zaprezentowanie w jak najszerszym kontekście dwudziestowiecznej i aktualnej muzyki improwizowanej i estradowej. Prezentacje audio oraz video mają pomóc studentom w wyborze indywidualnej stylistyki, drogi artystycznej, mogą też stanowić uzupełnienie przedmiotu Podstawy literatury i historii jazzu. Istotnym założeniem przedmiotu jest zapoznanie z całokształtem twórczości artystów, z którymi studenci (poprzez uczestnictwo w koncertach) mają styczność. 

Wymagania wstępne

Uzyskanie zaliczenia z przedmiotu w semestrze trzecim.

Zakres tematyczny

Ponieważ zajęcia dotyczą przede wszystkim aktualnych wydarzeń w jazzie podajemy przykładowe tematy zajęć:

[1] Nieregularne formy i metra w jazzie od lat 30-tych do dziś. [2] Charakterystyczne instrumentarium hard-bopu, najwybitniejsi przedstawiciele i zespoły. [3] Ostatni okres twórczości Johna Coltrane’a – nagrania dla wytwórni IMPULSE! [4] Różne rodzaje wolności we free jazzie. [5] Joe Henderson – prezentacja nagrań wybitnego improwizatora. [6] Jaka jest przyszłość big-bandów? Prezentacja bootleg'owego nagrania szesnastoosobowej orkiestry Exploading Star Orchestra z Millenium Park, Chicago z sierpnia 2006 r. [7] Wybitny rockowy koncert – Frank Zappa: Roxy & Elswhere.

Metody kształcenia

PREZENTACJA AUDIO – VIDEO, WYKŁAD PROBLEMOWY

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie konwersatorium sprawdzającego wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji, znajomość i zrozumienie podstawowych linii rozwojowych w historii muzyki jazzowej, stylów muzycznych, ich chronologii i związanych z nimi tradycji wykonawczych

Literatura podstawowa

Anonsy i artykuły prasowe, programy radiowe i telewizyjne dotyczące aktualnych wydarzeń muzycznych - jazzowych, nagrania płytowe i DVD, portale internetowe.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 29-04-2017 10:48)