SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-EASMP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

1/ System edukacji w Polsce i krajach anglosaskich-dyskusja;

2/ Praca i życie za granicą, prowadzenie rozmowy nieformalnej na temat pracy,systemu opieki sdrowotnej,systemu bankowego, prowadzenie korespondencji: język formalny i nieformalny,

3/Szukanie pracy,pisanie CV i listu motywacyjnego,, przygotowanie prostej prezentacji na temat swoich prac,

4/ Letters of complaints-pisanie formalnych skarg i zazalen.Cwiczenia w parach.

4/ Prezentacje-dowolonie wybrany temat z zakresu sztuki-slajdy-Powerpoint.

5/ Kariera zawodowa, opisywanie własnej sylwetki profesjonalnej

6/ Freelancing-wady i zalety zawodu artysty jako freelancer(dyskusja wparach)

7/ Testy na poziomie B1/B2 z reading and writing8/prowadzenie rozmów bezpośrednich i telefonicznych,  udzielanie odpowiedzi na skargi i zażalenia,9/prowadzenie korespondencji z klientem, przygotowanie prezentacji dla klienta,

10/ Funkcjonowanie w zyciu artystrycznym-przygotowywanie wystawy-komentarze dotyczace wystawy w jezyku angielskim.

11/ Stereotypes-dyskusje w grupach.

12 / Tattoo-a taboo subject? Reading and discussion.

13/  Prezentacja indywidualna na dowolnie wybrany temat w Power Point.

14/ Test sprawdzajacy znajomosc jezyka na poziomie B2. Egzamin.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - reading, listennig,speaking, writing.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami K-U24.

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCE Heinle. 2009.

Literatura uzupełniająca

Dodatkowe materialy online.

Testy egzaminacyjne na poziomie B2- Spotlight on FCE.

Uwagi

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 10:11)