zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dot. komunikacji prawniczej,
przekazanie podstawowych informacji na temat komunikacji w organizacjach,
zapoznanie studentów z metodami wsparcia komunikacji prawniczej przez nowoczesne techniki informatyczne
Celem dydaktycznym jest opanowanie informacji dotyczących :
podstawowych zagadnień dot. komunikacji prawniczej,
komunikacji w organizacjach,
metod wsparcia komunikacji prawniczej przez nowoczesne techniki informatyczne
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
Zagadnienia ogólne:
Komunikacja formalna vs. nieformalna
Komunikacja wewnętrzna vs. zewnętrzna
Komunikacja prawnik vs organ państwa, prawnik vs prawnik, prawnik vs klient
Prawnik - gwarant i powiernik. Zawód prawniczy jako zawód zaufania publicznego.
Rola edukacyjna środowiska prawniczego
Komunikacja w organizacjach
Kultura wypowiedzi prawniczej.
Protokół dyplomatyczny w pracy prawnika
Informacja o usługach prawniczych. Formułowanie CV. Rola platform typu Linkedin
Komunikacja werbalna i niewerbalna przed organem wymiaru sprawiedliwości
Przekład prawny i sądowy - specyfika tłumaczenia tekstów prawnych. Problem „europeizacji” polskich tekstów prawnych
Wsparcie komunikacji prawniczej przez nowoczesne techniki informatyczne
Kanały dystrybucji informacji prawnej
Urzędowe rejestry informacji o dostępie elektronicznym
Korzystanie ze stron internetowych instytucji
E-mail jako forma komunikacji prawniczej
Elektroniczne oświadczenia woli
Dokument elektroniczny
Elektroniczny obieg dokumentów
E-postępowanie
Europejska przestrzeń informacyjna
Komunikacja z postępowaniach przed trybunałami międzynarodowymi
Bezpieczeństwo i wiarygodność danych
Metody kształcenia
praca z książką, praca z dokumentami źródłowymi, dyskusja dydaktyczna, rozwiązywanie praktycznych problemów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Weryfikacja przygotowania do ćwiczeń w formie bieżących sprawdzianów wiedzy i oceny aktywności na ćwiczeniach podczas dyskusji i prac w grupach, ocena sposobu rozwiązania praktycznych problemów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
J. Allnajjar, Komunikacja w organizacjach, Warszawa 2017.
Literatura uzupełniająca
K. Waszczuk, Znaczenie przekładu aktów prawnych Unii Europejskiej dla polskiego kontekstu kulturowego i dyskursu społeczno-politycznego, Rocznik Przekładoznawczy 2007/2008, s. 239-248.
I. Gawłowicz, Międzynarodowe prawo dyplomatyczne - wybrane zagadnienia, Beck 2011.
M. Dutko, Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie, Onepress 2014.
R. Grzeszczak, A. Szczerba-Zawada, Prawo administracyjne Unii Europejskiej, Instytut Wydawniczy Europrawo 2016.
Górski, A. Sakowicz (red.), Zwalczanie przestępczości w Unii Europejskiej. Współpraca sadowa i policyjna w sprawach karnych, Warszawa 2006.
M. Rusinek, Tajemnica zawodowa i jej ochrona w polskim procesie karnym, Warszawa 2007.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Joanna Osiejewicz (ostatnia modyfikacja: 04-05-2017 10:42)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.