SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Funkcje holomorficzne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Funkcje holomorficzne
Kod przedmiotu 11.1-WK-MATT-FunkHol-S17
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Matematyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów doktoranckie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Janusz Matkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Po ukończeniu kursu student powinien być przygotowany do samodzielnego studiowania zagadnień wymagających znajomości podstaw teorii funkcji holomorficznych.

Wymagania wstępne

Zaliczone kursy: elementy teorii funkcji zespolonych, teoria miary i całki Lebesgue’a.

Zakres tematyczny

Wykład
1. Funkcja holomorficzna, odwzorowanie konforemne, gałąź jednoznaczna logarytmu, indeks punktu względem krzywej (4 godz.)
2. Twierdzenie całkowe Cauchy’ego, wzór całkowy Cauchy’ego, twierdzenie o lokalnym rozwijaniu funkcji holomorficznej w szereg Taylora, zera funkcji holomorficznej, nierówności Cauchy’ego, funkcje całkowite, twierdzenie Liouville’a (6 godz.)
3. Zasada maksimum, funkcje harmoniczne (2 godz.)
4. Rodziny normalne w sensie Montela, twierdzenie Vitali’ego (4 godz. )
5. Szeregi Laurenta, punkty osobliwe, funkcje meromorficzne; residua; twierdzenia Rouchego i Hurwitza (4 godz.)
6. Przedłużenia analityczne; szeregi lakunarne, zasada symetrii, zasada monodromii (2 godz.)
7. Twierdzenie Riemanna o odwzorowaniach konforemnych (4 godz.)
8. Linearyzacja, równanie funkcyjne Schrodera i Twierdzenie Siegela (2 godz.).
9. Uwagi o funkcjach holomorficznych wielu zmiennych. Twierdzenie Hartogsa (2 godz.).

Metody kształcenia

Tradycyjny wykład połączony z metodą seminarium naukowego.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Egzamin z problemami o zróżnicowanym stopniu trudności, pozwalającymi na ocenę, czy student osiągnął efekty kształcenia w stopniu minimalnym.

Literatura podstawowa

1. F. Leja, Teoria funkcji analitycznych, PWN Warszawa, 1957.
2. F. Leja, Funkcje zespolone, Warszawa, PWN, 1967.
3. E. Hille, Analytic Function theory, vol. II, AMS Chelsea Publishing, 1962.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Natalia Gawłowicz (ostatnia modyfikacja: 01-09-2017 11:44)