SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Modelling and animation of 3D characters - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Modelling and animation of 3D characters
Kod przedmiotu 11.3-WE-INFD-ModandAnimof3DC-Er
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek WIEiA - oferta ERASMUS / Informatyka
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Andrzej Czajkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Projekt 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • Familiarize students with different approaches to design and animate the 3D character
  • Introduce the concepts of 3D character animation for the purpose of 3D gaming and digital media.

Wymagania wstępne

Computer Graphics, 3D game programming

Zakres tematyczny

  • Areas of 3D characters applications.
  • Advanced modelling techniques
  • Rigging,
  • Skinning
  • Painting weights
  • Anatomy of humanoid
  • Animation with bones and biped objects (envelope based)
  • Inverse and simple Kinematics with constraint.
  • Organic modelling
  • Morphing modifiers
  • Motion Capture

Metody kształcenia

Lecture – the passing condition is to obtain a positive mark from the final test.

Laboratory – the passing condition is to obtain positive marks from all laboratory exercises to be planned during the semester.

Project - the project documentation and presentation.

 

Calculation of the final grade: lecture 25% + laboratory 40% + project 35%

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture – the passing condition is to obtain a positive mark from the final test.

Laboratory – the passing condition is to obtain positive marks from all laboratory exercises to be planned during the semester.

Project - the project documentation and oral presentation.

 

Calculation of the final grade: lecture 25% + laboratory 40% + project 35%

Literatura podstawowa

  1. D. Derakhshani, R. L. Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2016 Essentials. Sybex, 2015
  2. K.L. Murdock, Autodesk 3ds Max 2014 Bible, Willey Press, 2013
  3. Gahan A.: 3ds Max Modeling for Games: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I. Focal Press, 2011.

  

Literatura uzupełniająca

  1. Adams E.: Fundamentals of Game Design, 3rd edition, New Riders, 2013
  2. Freeman D.: Creating Emotion in Games: The Craft and Art of Emotioneering, New Riders, 2003
  3. M. McCarthy, How to Cheat in 3ds Max 2015: Get Spectacular Results Fast,  Focal Press, 2014

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr inż. Andrzej Czajkowski (ostatnia modyfikacja: 03-04-2018 11:18)