SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Instrumenty szkolne - instrumentarium Orffa - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Instrumenty szkolne - instrumentarium Orffa
Kod przedmiotu 03.2-WA-P-InsSz-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Preparation to play classroom instruments during school classes and other activities connected with teaching music. Development of the students’ music activity, reading scores written for school instruments. 

Wymagania wstępne

A pass grade in the entrance examinations for the candidates for the first year of Music Education Studies. 

Zakres tematyczny

Becoming familiar with the possibilities of classroom instruments and their use for the accompaniment of songs and literary works. 

Learning to play the percussion instruments (Orff instruments) available at the university. Becoming familiar with the technical and sonic possibilities of Orff instruments and using them to perform various musical tasks. 

Learning to play the recorders (alto, tenor and bass recorder). The basic skills required to play individually and in an ensemble. 

Metody kształcenia

Practical exercises (work in a group), organizing and performing the students’ activities. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Form of receiving a credit for a course: pass/fail. 

Learning outcomes verification: attendance in class, active participation in class, preparation of an accompaniment to a song (independently or in a group); proving the basic skills of conducting an ensemble consisting of classroom instruments. 

Literatura podstawowa

Ciechan Z. : Nauczyciel i twórczość muzyczna uczniów, WSiP 1990 Klukowski T. : Zespoły fletów prostych, WSiP 1981
Kolasiński J. : Zespoły instrumentalne, PZWS Warszawa 1972
Orff C., Keetman G. : Orff-Schulwerk. Muzyka dla dzieci, t. I-V Stasińska K. : Instrumentarium Orffa w szkole, WSiP 1986 

Literatura uzupełniająca

Recorders: 

1. Klukowski J. T. : Flety proste – dodatek nutowy, COMUK W-wa, 1975 

2. Tomczak M. : Melodie na flety proste, WSiP W-wa ,1986

Orff instruments: 

1. Fotek I. : Miniatury dziecięce na 2 fortepiany i orkiestrę, PWM, Kraków 1969 

2. Hundziak A. : Do-re-mi, PWM, Kraków 1986 

3. Komorowska M. : Orkiestra dziecięca, cz. I i II, WSiP, 1987 

4. Krystyniak T. : Ręce pełne muzyki, WSiP, Warszawa 1997 

5. Pfeiffer I. : Czarodziejska pałeczka, cz. I i II, PWM, Kraków 1973

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Żaneta Kicińska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2018 09:41)