SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy śpiewu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy śpiewu
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-PSP-Ć-S14_pNadGen2J4OU
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paulina Gołębiowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

[1] Opanowanie podstawowego warsztatu, niezbędnego do wykonywania zawodu wokalisty jazzowego (estradowego). [2] Ukształtowanie osobowości wokalisty jazzowego (estradowego), który będzie umiał wykorzystywać nabytą w toku studiów wiedzę i doświadczenie do samodzielnej pracy twórczej. [3] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów.

 

Wymagania wstępne

Zaliczony przedmiot w 2 semestrze.

 

Zakres tematyczny

[1] Analiza metod zapoznawania się z elementami utworu muzycznego (melodia, metrum, tempo, tonacja, harmonia, ogólny charakter utworu). [2] Prawidłowy, odpowiadający indywidualnym potrzebom studenta, wybór tonacji utworów. [3] Umiejętność sprecyzowania docelowej formy utworu oraz jej zapis. [4] Umiejętność wykorzystywania prawidłowej emisji głosu w repertuarze. [5] Wybór repertuaru odpowiadającego możliwościom wokalnym i ogólnemu poziomowi wiedzy muzycznej studenta. [6] Kształtowanie umiejętności współpracy z akompaniatorem bądź z zespołem akompaniującym (sekcją rytmiczną). [7] Praktyczne zastosowanie podstawowych skal obecnych w jazzie.

 

Standardy obowiązkowe w semestrze III:

1. Route 66

2. IMAGINATION,

3. DESAFINADO,

4. MY FAVORITE THINGS,

5. I REMEMBER YOU.

 

Metody kształcenia

Praca indywidualna z pedagogiem, ćwiczenia, pokaz, próba, koncert.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Egzamin po każdym semestrze podzielony na dwie części :

- część artystyczna, polegająca na wykonaniu 2 utworów z akompaniamentem zespołu lub akompaniatora

- część techniczna, polegająca na wykonaniu wybranej przez siebie transkrypcji instrumentalnej oraz wykazaniu znajomości następujących skal: 

  • Skala całotonowa
  • Moll melodyczna
  • Moll harmoniczna
  • Dur harmoniczna
  • Frygijska
  • Eolska
  • Lidyjska
  • Lidyjska dominantowa
  • Cały ton - półton

 

Warunkiem dopuszczenia do egzaminu po każdym semestrze jest zrealizowanie następującego minimum programowego:

1. Pięć obowiązkowych standardów jazzowych (zestaw podany powyżej)

2. Dwa dowolnie wybrane standardy jazzowe

3. Dwa utwory w języku polskim

4. Transkrypcja dowolnie wybranego solo instrumentalnego lub wokalnego

5. Dwa utwory z dowolnie wybranego gatunku muzycznego: soul, pop, R&B 

 

Uwaga: Istnieje możliwość rozszerzenia treści programu poza podstawowy zakres w przypadku indywidualnych potrzeb studenta.

 

Literatura podstawowa

1.      The New Jazz Real Book – Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)

2.      Jazz Fakebook

3.      Piosenki Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory w opracowaniu Bogdana Hołowni

Literatura uzupełniająca

1.      Zagraj to sam – zbiór utworów w języku polskim

2.      SCAT! Vocal Improvisation Techniques – Bob Stoloff

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 18-06-2018 22:14)