SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ruch sceniczny |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-RS-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie podstawowych reguł organizacji przestrzeni scenicznej oraz zachowania na scenie.
Rozbudzenie i kształtowanie świadomości ciała, rozwijanie umiejętności świadomego posługiwania się ciałem.
Poznawanie zależności między ruchem, a wynikającym z niego przekazem informacji i ekspresji.
Kształtowanie świadomości spójności głosu i ruchu.
Zdobycie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej realizacji zagadnień muzyczno-ruchowych.
Poznanie zasad związanych z zachowaniem podczas występów scenicznych.
Budowanie i realizowanie własnych koncepcji w działaniach artystycznych z wykorzystaniem ekspresji ruchowej.
Nabycie podstawowych umiejętności posługiwania się metodą improwizacji.
Podstawowa wiedza muzyczna, muzykalność i poczucie rytmu.
Zasady zachowania podczas występów scenicznych.
Środki wyrazu ruchowego.
Zgodność ekspresji ciała z tekstem.
Budowanie i opracowanie interpretacji ruchowej wykonywanych utworów.
Ćwiczenia praktyczne. Dyskusja. Praca w grupie i praca indywidualna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność podczas zajęć. Prezentacja przygotowanego utworu wokalnego (pieśń, aria, piosenka) z opracowanym ruchem scenicznym.
1. Ławrowska R., Muzyka i ruch, Warszawa (WSiP) 1991.
2. Skowrońska-Lebecka E., Dźwięk i gest, Warszawa (WSiP) 1984.
Wojciech Klimczyk, Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca, Korporacja Ha!Art, 2011
Aleksandra Rembowska, Teatr tańca Piny Bausch, Wydawnictwo Trio, 2009
Barbara Sier-Janik Post modern dance, CEA, W-wa 1995
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-06-2018 09:30)