SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Śpiew klasyczny lub Śpiew estradowy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Śpiew klasyczny lub Śpiew estradowy
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-SKlE-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

W odniesieniu do śpiewu klasycznego: Doskonalenie techniki wokalnej. Opanowanie warsztatu niezbędnego do swobodnego poruszania się w muzyce wokalnej w oparciu o muzykę klasyczną.

W odniesieniu do śpiewu estradowego: Doskonalenie techniki wokalnej. Opanowanie warsztatu niezbędnego do swobodnego poruszania się w muzyce estradowej. Kształtowanie osobowości wokalisty estradowego.

Wymagania wstępne

Zaliczenie semestru IV z przedmiotu: „Śpiew klasyczny/Śpiew estradowy”. 

Zakres tematyczny

W odniesieniu do śpiewu klasycznego:

1. Rozwijanie i usprawnianie techniki wokalnej pod względem skali, barwy, dynamiki, nośności, biegłości.

2. Doskonalenie techniki oddechowej.

3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru 8 (minimum) utworów zróżnicowanych stylistycznie, w tym obowiązkowo 2 utworów w języku polskim.

W odniesieniu do śpiewu estradowego:

1. Rozwijanie i usprawnianie techniki wokalnej pod względem skali, barwy, dynamiki, nośności, biegłości.

2. Doskonalenie techniki oddechowej.

3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru 8 (minimum) utworów zróżnicowanych stylistycznie, w tym obowiązkowo 2 utworów w języku polskim.

4. Wykorzystanie prawidłowej emisji w repertuarze rozrywkowym.

5. Kryteria doboru repertuaru.

Metody kształcenia

Ćwiczenia, pokaz, praca z książką.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego. Udział w koncercie lub popisie studenckim.

Literatura podstawowa

W odniesieniu do śpiewu klasycznego:

  1. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  2. Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
  3. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003

W odniesieniu do śpiewu estradowego:

  1. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  2. Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
  3. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-06-2018 12:35)