SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-MGR-Ć-S14_pNadGenPI5AA
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Barbara Literska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  1. Opanowanie przez studenta wiedzy dotyczącej wymogów stawianych pracy magisterskiej oraz jej roli w realizacji programu studiów. 
  2. Zdobycie umiejętności w formułowaniu problemu badawczego.
  3. Zdobycie umiejętności w pisemnym wyrażaniu własnych opinii na temat zagadnień muzycznych.

Wymagania wstępne

Umiejętność pisania i edycji tekstów w programie Microsoft Word.

Zakres tematyczny

WYKAZ ZAGADNIEŃ:

  1. Funkcje pracy magisterskiej.
  2. Rodzaje pracy twórczej i pracy naukowej.
  3. Metodologia badań naukowych: problem badawczy, cel badań, metody i techniki badań.
  4. Literatura przedmiotu a bibliografia. 
  5. Ustalenie problematyki planowanej pracy magisterskiej.
  6. Zasady pisarstwa naukowego, styl i język. 

Metody kształcenia

Wykład problemowy, dyskusja związana z wykładem, giełda pomysłów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  1. Przedstawienie propozycji tematyki planowanej pracy magisterskiej.
  2. Przygotowanie i wygłoszenie referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z zakresu metodologii badań własnych.

Literatura podstawowa

Zarys metodyki badań naukowych w pedagogice muzycznej, red. A. Kemp, Tłum. Andrzej Miśkiewicz, Janina Fyk, ISME Research Commission, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1997.

J. Pieter, Z zagadnień pracy naukowej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974.

J. Pieter, Zarys metodologii pracy naukowej, Warszawa 1975.

J. Pieter, Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław-Kraków-Warszawa 1979.

T. Pilch, Zasady badań  pedagogicznych,  Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995.

S. Gertsmann, Rozmowa i wywiad w psychologii, PWN, Warszawa, 1985, wyd. 5.

E. Hajduk, Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1996.

F. Sztabiński, Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, OWN, Warszawa, 1997.

E. B. Wilson, Wstęp do badań naukowych, PWN, Warszawa 1964.

C. Nowaczyk, Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, PWN, Warszawa-Poznań 1985.

Z. Zaborowski, Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1973.

Z. Lissa, Wstęp do muzykologii, Warszawa 1970.

H. Husman, Wstęp do muzykologii, Warszawa 1968.

M. Gołąb, Spór o granice poznania dzieła muzycznego, Wrocław 2003.

A. Brożek, Principia musica. Logiczna analiza terminologii muzycznej, Warszawa 2006.

A. Brożek, Wprowadzenie do metodologii: dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca

M. Łobocki, Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 1984.

J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, PWN, Warszawa 1984.

W. Zaczyński, Rozwój metody eksperymentalnej i jej zastosowanie w dydaktyce, PWN, Warszawa 1967.

R. Wroczyński, T. Pilch Tadeusz (red.), Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1970.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-06-2018 10:15)