SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-MalP-MEDI-Ć-S14_pNadGenDG6KF |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
- tworzenie szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego w zakresie grafiki artystycznej - obrazu o różnym zastosowaniu, funkcji, formie,
- rozwijanie umiejętności warsztatowych w zakresie grafiki cyfrowej,
- twórcze eksperymentowanie z obrazem i warsztatem cyfrowym,
- łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji,
- zwrócenie uwagi na specyficzne cechy obrazowania cyfrowego i ich praktyczne zastosowanie do realizacji utworów wizualnych,
- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,
- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,
- umiejętność konstruowania idei artystycznych
Znajomość:
-zasad kompozycji,
- obsługi komputera,
- dobrze widziana podstawowa znajomość programów graficznych Photoshop lub/ i Indesign.
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy.
Zakres tematyczny uwzględnia:
- warsztat cyfrowy jako inspiracja,
- skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej,
- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku, malarstwa itd. (cyfrowy kolaż),
- oraz w indywidualnych przypadkach możliwe łączenie druku cyfrowego z innymi technikami np. graficznymi
Ćwiczenia, konsultacje, dyskusje, pokazy - prezentacje.
Student realizuje zadania - projekty i na bieżąco omawia je z prowadzącym (w wyjątkowych sytuacjach również możliwość konsultacji mailowej). Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy śródsemestralne.
Finalnym etapem jest realizacja projektu w formie:
- wydruku cyfrowego, projekcji lub graficznego obiektu/ instalacji
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Bieżące konsultacje oraz przeglądy śródsemestralne.
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie konkretnej realizacji projektów w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.
Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, samodzielność podejmowania decyzji, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.
Skala ocen: 2 do 5
Katalogi z konkursów i wystaw min:
1. 5 -10 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017
2. ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
3. 7, 8, 9, 10 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, 2012, 2015, 2018 Katowice
4. Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015
5. Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018
6. Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia
7. Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Podręczniki do nauki programów graficznych min:
- Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK
- Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015
Strony www:
http://www.triennial.cracow.pl
http://www.format-net.pl/pl/
https://pl.mocak.pl
http://www.2plus3d.pl
http://arteon.pl
http://obieg.u-jazdowski.pl
http://autoportret.pl
http://notesna6tygodni.pl
dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Jeschke (ostatnia modyfikacja: 08-06-2018 11:08)