SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy obsługi programów graficznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy obsługi programów graficznych
Kod przedmiotu 03.5-WA-GrafP-PodObs-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Andrzejewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1. Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu kreacyjnych możliwości i przeznaczenia programów do edycji i obróbki obrazu cyfrowego /grafika cyfrowa 2D/ oraz jej świadome wykorzystywanie w praktycznej realizacji zadań i projektów w pracowniach objętych programem nauczania min: pracownie projektowania graficznego, pracownia grafiki cyfrowej, pracownia fotografii.

2.Przygotowanie do współpracy ze studiami graficznymi i agencjami reklamowymi.

  • Umiejętne posługiwanie się aplikacjami do edycji grafiki i składu publikacji wraz z ustawieniami pod kątem różnych zastosowań.
  •  Tworzenie projektów graficznych od podstaw.

 

Wymagania wstępne

Obsługa komputera w stopniu średnio zaawansowanym.

Zakres tematyczny

Zapoznanie studenta z podstawowymi jak i zaawansowanymi narzędziami przeznaczonymi do pracy z grafiką, tradycyjną i interaktywną publikacją materiałów (Photoshop, Ilustrator, Acrobat). Rodzaje obrazów, sposoby zapisu obrazu w procesie powstawania projektu.

Metody kształcenia

wykład, pokaz, ćwiczenia, dyskusja 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie przewidzianych planem zajęć ćwiczeń (zgodnie z wytycznymi prowadzącego) i aktywna obecność na zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Adobe Indesign CC/CC, Kelly Kordes Anton, John Cruise, Wydawnictwo Helion, OFICJALNY PODRĘCZNIK
  2. Adobe Illustrator CC/CC, Brian Wood, Wydawnictwo Helion, OFICJALNY PODRĘCZNIK
  3. Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion, 2015
  4. „Poligrafia – praktyczny przewodnik”, David Bann, wyd. ABE Dom Wydawniczy, 2007
  5. „Layout” - Gavin Ambrose, Paul Harris, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008

Literatura uzupełniająca

  1. „Typografia komputerowa”, S.G Wheeler, G.S. Wheeler, Exit, Warszawa
  2. 2+3D – Ogólnopolski kwartalnik projektowy (archiwum)

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 03-06-2018 18:19)