SylabUZ
Course name | Graphic Design |
Course ID | 03.5-WA-EASPP-PGRF-Ć-S14_pNadGenXJXI8 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zagadnienia komunikacji wizualnej związane z uniwersalnością systemów informacji.
Ćwiczenia obejmują: wstęp do projektowania znaków firmowych lub towarowych, projektów piktogramów, emblematów i znaków graficznych rozumianych jako podstawowe elementy identyfikacji wizualnej oraz rozwijanie tych umiejętności. Obraz i tekst jako komponenty komunikatu wizualnego. Plakat jako komunikat kulturalny i społeczny. Książka i ilustracja jako graficzna forma przekazu. Stosowanie zasad typografii. Podstawy konstruowania typografii. Kolor jako element w realizacjach projektowych, przetwarzanych cyfrowo. Umiejętność przygotowania projektów do druku. Historia i współczesne tendencje w projektowaniu identyfikacji wizualnej. Kreowanie indywidualnych postaw w tym obszarze ma na celu uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie jego wrażliwości estetycznej oraz umiejętności samodzielnego i efektywnego wdrażania projektu graficznego. Umiejętność posługiwania się oprogramowaniem graficznym w stopniu zaawansowanym pakiet Adobe Creative Suite, CorelDraw, Fontlab Studio).
Zaawansowana umiejętność obsługi komputera. Obsługa programów graficznych Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign). Umiejętność komponowania tekstu i obrazu, znajomość pojęć z zakresu projektowania graficznego.
Ćwiczenia obejmują: Projektowanie typografii od wiedzy propedeutycznej aż po rozwinięte indywidualne realizacje. Projektowanie plakatu ze szczególnym uwzględnieniem układów typograficznych. Wykorzystanie ilustracji w realizacjach książkowych (publikacja).
Przykładowy zestaw tematów realizowanych w semestrze zimowym/letnim 2017/18 (zakres zagadnień poruszanych w tematach pozostaje ten sam):
1. Identyfikacja wizualna z podstawową księgą znaku:
(temat obowiązkowy, realizowany w I semestrze 2017/2018)
Mała Czarna (kawiarnia); Nice Spot (hostel); Galeria Na Dole (galeria ISW);
Fit Lab (centrum sportowe); 5Step (Szkoła tańca)
(mapa myśli + mood board + brief, księga znaku, projekt logotypu, papieru listowego, koperty,
wizytówki, gadżety + wizualizacja – wybieramy jedno hasło)
Wydruk księgi znaku w formacie A4 oraz wizualizacja/mockup całości w formacie B2 (50cmx70cm).
2. projekt plakatu: Konkurs artystyczny: 3.Międzynarodowe Biennale Plakatu Lublin 2017
Projekt autorskiego plakatu.
http://poster.co.pl/pl/pages/3--miedzynarodowe-biennale-plakatu-lublin/110
(wydruk w formacie B1: 100cmx70cm)
3. projekt plakatu: filmowy/teatralny
(wydruk w formacie B1: 100cmx70cm)
4. projekt plakatu o tematyce społecznej: MATECZNIK; HEJTER; PRAWO DO...
wybieramy jedno hasło (wydruk w formacie B1: 100cmx70cm)
5. Infografika na wybrany temat (wybieramy jedno z poniższych haseł):
chcę zrobić animację (proces) ; logo (proces) ; chcę zrobić książkę (proces)
(wydruk w formacie B1 100cm x 70cm)
6. Projekt wydawnictwa dla wybranej pracowni (grafika warsztatowa, pracownia szkła,
liternictwo) (format dowolny, min. 16 stron + okładka 4 strony, fotografie, typografia, pomysł, kreacja)
7. Projekt graficzny w formie ZIN do hasła „Mniam. Pyszne!” : .
(okładka, wnętrze, pomysł, ilustracje inspiracje)
wydruk: dowolny format, makieta (projekt z wykorzystaniem jedynie „czystych” kolorów z przestrzeni
barwnej CMYK - do wykorzystania tylko cztery separowane kolory).
8. Animowana infografika/spot promocyjny :
Instytut Sztuk Wizualnych; Wystawa Końcoworoczna ISW
Do wyboru jedno z haseł (storyboard, grafika wektorowa, format mp4, 20 s)
Istnieje także możliwość skonstruowania własnych propozycji tematycznych / animacji.
Obowiązuje realizacja 5 wybranych tematów + portfolio w roku akademickim 2017/18.
Obowiązkowo zrealizowany temat:
- PORTFOLIO: dokumentacja własnych prac, dorobku artystycznego w ciekawie (!!!)
zaprojektowanej graficznie i literniczo formule katalogu elektronicznego.
(format A4 –pion lub poziom, min 15 stron (oprócz tytułowych), zapisane jako format Adobe Reader .pdf)
:: Warunkiem zaliczenia jest :
a) uczestnictwo w zajęciach oraz konsultacje projektów,
b) realizacja zadań semestralnych w wyznaczonym terminie i dostarczenie ich jako: wersja elektroniczna
do wglądu, wydruki oraz w przypadku animacji film zapisany w właściwym podanym formacie
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami szkicowymi (manualnymi) aż po gotowe realizacje (tematy do wyboru – treści programowe) w adekwatnym oprogramowaniu graficznym w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne konsultacje pozwalają na wypracowanie właściwych i samodzielnych decyzji projektowych. Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień projektowania oraz identyfikacji i komunikacji wizualnej, odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz stron www.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną.
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w ramach konsultacji indywidualnych projektów (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonych ilościowo ćwiczeń w obszarze semestru (roku) z możliwością wyboru z pełnego zakresu propozycji. Przygotowanie prac do wydruku: pliki .pdf , druk zrealizowanych prac.
Przesłanie w formie cyfrowych „wglądówek” zrealizowanych zadań.
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 24-05-2018 22:19)