SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rysunek odręczny I |
Kod przedmiotu | rysunek_pNadGenM73OR |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest: zapoznanie studenta z różnymi rodzajami rysunku na przykładzie prac wybitnych malarzy i architektów.
2. Celem w zakresie umiejętności jest: nauczenie studenta posługiwania się różnymi rodzajami rysunku, w zależności od sytuacji np. linearny szkic koncepcyjny, czy pokazanie detalu przy pomocy światłocienia.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest: umiejętność zaprezentowania i przekonania do własnej interpretacji kompozycji ustawionej w pracowni oraz architektury rysowanej w plenerze, a także wyrobienie potrzeby zarówno dyskusji, jak i sztuki swobodnego dzielenia się wrażeniami na temat prac swoich kolegów.
Nieformalne:
Umiejętność prawidłowej interpretacji zadania z uwzględnieniem przestrzeni, proporcji, wzajemnych relacji form w obserwowanym zjawisku, a także różnic w natężeniu światła. Znajomość rysunków oraz szkiców wybitnych malarzy i architektów.
Program laboratorium:
1. Na podstawie zaproponowanego układu różnych form /pracownia/ dokonać własnej interpretacji tej kompozycji za pomocą monochromatycznego kolażu, uwzględniając przestrzeń, proporcje oraz różnice w natężeniu światła i cienia. Następnie, na podstawie tego samego układu, wykonać rysunek studyjny, biorąc pod uwagę różnice wynikające ze zmiany narzędzia plastycznej interpretacji.
2. Znaleźć w plenerze obiekty architektury zabytkowej oraz współczesnej, a także wnętrza i wykonać serię szkiców. Następnie dokonać interpretacji wybranego szkicu na dużym formacie przy pomocy światłocienia (rysunek studyjny).
3. Na podstawie martwej natury /pracownia/ dokonać własnej interpretacji tej kompozycji, dodając z wyobraźni elementy podkreślające lub łagodzące konstrukcyjny charakter danego układu.
4. Wyszukać w plenerze ciekawe obiekty architektoniczne i wykonać serię szkiców akcentujących charakter tych budowli oraz kontekst, w którym się znajdują (pejzaż otwarty, otoczenie miejskie)
Metody podające: zaprezentowanie szkiców i rysunków wybitnych twórców /pracownia/.
Metody poszukujące: studium martwej natury ustawionej w pracowni, szkice w plenerze.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium:
Student zapoznał się z różnymi rodzajami rysunku na przykładzie prac wybitnych malarzy i architektów.
Na podstawie zaproponowanego układu różnych form /pracownia/ dokonał własnej interpretacji tej kompozycji za pomocą monochromatycznego kolażu, uwzględniając przestrzeń, proporcje oraz różnice w natężeniu światła i cienia. Następnie, na podstawie tego samego układu, wykonał rysunek studyjny, biorąc pod uwagę różnice wynikające ze zmiany narzędzia plastycznej interpretacji.
Znalazł w plenerze obiekty architektury zabytkowej oraz współczesnej, a także wnętrza i wykonał serię szkiców. Następnie dokonał interpretacji wybranego szkicu na dużym formacie przy pomocy światłocienia (rysunek studyjny).
Na podstawie martwej natury /pracownia/ dokonał własnej interpretacji tej kompozycji, dodając z wyobraźni elementy podkreślające lub łagodzące konstrukcyjny charakter danego układu.
Wyszukał w plenerze ciekawe obiekty architektoniczne i wykonał serię szkiców akcentujących charakter tych budowli oraz kontekst, w którym się znajdują (pejzaż otwarty, otoczenie miejskie)
Potrafił również zaprezentować i przekonać do własnej interpretacji martwej natury ustawionej w pracowni, oraz architektury rysowanej w plenerze, a także chętnie dyskutował i dzielił się wrażeniami na temat prac swoich kolegów.
"Wiedza o Sztuce" - Jacek Antoni Zieliński, Joanna Stasiak
"Traktat o malarstwie" - Leonardo da Vinci
„Barbarzyńca w ogrodzie” - Zbigniew Herbert
"ARTEON" magazyn o sztuce współczesnej, miesięcznik
"ARTLUK" magazyn o sztuce współczesnej, kwartalnik
„CZAS KULTURY” pismo społeczno-kulturalne, dwumiesięcznik
"Culture.pl" portal poświęcony polskiej kulturze
Zmodyfikowane przez (ostatnia modyfikacja: 30-04-2018 21:48)