SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty metodyczne |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-P-WFiGKK-WM |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych na różnych etapach edukacji.
Znajomość zagadnień dotyczących rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka oraz pedagogicznych i psychologicznych aspektów rozwoju.
Opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów. Hospitowanie lekcji przez studentów. Poznanie potrzeby edukacji permanentnej w odniesieniu do aktywności fizycznej.
Analiza dokumentów, metoda podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, metoda problemowa, praca w grupach, dyskusja problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Efekty kształcenia będą weryfikowane podczas samodzielnego prowadzenia lekcji wf oraz w trakcie odbywanej praktyki pedagogicznej w szkole. Warunkiem pozytywnego zaliczenia przedmiotu jest opracowanie konspektów lekcji i przeprowadzenie zajęć ruchowych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa, 1991
2. Strzyżewski S.,Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa, 1997
3. Sulisz S., Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa, 1991
4. Tatarczuk J., Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227, 2004
5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001
6. Barański K., Zbiorowe formy ćwiczeń gimnastycznych, Warszawa, 1969
7. Denisiuk L., Kalinowski A., Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa, 1964
8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk 1977
9. Lewandowski F., (red.) Materiały do ćwiczeń z metodyki wf, Warszawa, 1968
1. Lider
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 30-07-2018 07:19)