SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 2 |
Kod przedmiotu | 09.0-WK-IDD-JA2-L-S15_pNadGen7WHSK |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Inżynieria danych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Dalsze rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w celu wyrażania treści związanych z matematyką, informatyką, inżynierią danych. Powtórzenie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażania, teraźniejszości, przeszłości, tworzenia zdań w stronie biernej, rozumienia tekstów specjalistycznych wykorzystujących te struktury oraz do tworzenia pytań.
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności stosowania języka specjalistycznego w mówieniu. Pogłębienie znajomości zasad przedstawiania prezentacji w języku angielskim oraz znajomości elementów języka specjalistycznego.
Znajomość języka na poziomie biegłości B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
Wprowadzenie i rozwinięcie oraz utrwalenie materiału leksykalnego i gramatycznego, umożliwiającego studentowi opanowanie następujących umiejętności:
· opisywanie zdarzeń teraźniejszych i przeszłych– porównywanie czasu wystąpienia zjawisk teraźniejszych i przeszłych
· powtórzenie zasad tworzenia i stosowania strony biernej, szczególnie w tekstach specjalistycznych
· wymiana informacji dotyczących treści związanych z matematyką, informatyką i inżynierią danych
· poznanie i utrwalenie słownictwa specjalistycznego z zakresu baz danych, badań operacyjnych
· rozszerzenie słownictwa stosowanego w artykułach zawierających treści informatyczne
· pogłębianie rozumienia tekstów specjalistycznych
· przygotowanie i wygłoszenie referatu zawierającego treści związane z kierunkiem studiów
· formułowanie pytań służących pogłębieniu znajomości struktur gramatycznych i danego tematu
· utrwalanie umiejętności rozumienia pytań i udzielania odpowiedzi
· rozumienie i stosowanie zwrotów i wyrażeń stosowanych w tekstach zawierających treści z zakresu technologii informatycznej
· poznanie zasad pisania abstraktów
Praca w grupie, praca z tekstami zawierającymi treści przedmiotowe – tłumaczenie, dyskusja, rozmowa, prezentacja multimedialna, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.
1. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006.
1. FCE Use of English by V. Evans.
2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
3. Materiały z Internetu.
4. Artykuły z czasopism specjalistycznych.
Zmodyfikowane przez dr Robert Dylewski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-09-2019 12:36)