SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza strategiczna przedsiębiorstwa |
Kod przedmiotu | 11.9-WZ-LogP-ASP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest pozyskanie przez studentów wiedzy i praktycznych umiejętności dotyczących różnych aspektów analizy strategicznej organizacji. Poznanie i stosowanie metod analizy strategicznej, opracowywania i wdrażania strategii oraz jej implementacji w rozwiązaniu problemów zarządzania.
Zalicznie przedmiotu zarządzanie i przedsiębiorczość, logistyka
Wykłady: Wprowadzenie do analizy strategicznej (definicja i pojęcia etapy procesu zarządzania strategicznego). Analiza potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa. Formułowane celów przedsiębiorstwa oraz misji i wizji. Ocena celów przedsiębiorstwa z punktu widzenia celów i oczekiwań różnych grup interesariuszy. Analiza otoczenia bliskiego i dalszego przedsiębiorstwa. Analiza konkurencji w branży i ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Analiza kluczowych czynników sukcesu. Wykorzystanie składowych kapitału intelektualnego w tworzeniu wartości. Identyfikacja i analiza grup strategicznych w sektorze. Metoda scenariuszowa. Identyfikacja strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o analizę SPACE. Analiza składowych modelu biznesu. Charakterystyka procesów podstawowych i pomocniczych. Analiza ogniw w modelu łańcucha wartości. Wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników. Budżetowanie w zarządzaniu strategicznym.
Laboratorium: Istota strategii i analizy strategicznej. Formułowanie celów, misji i wizji przedsiębiorstw. Istota i znaczenie interesariuszy w działalności przedsiębiorstwa. Definiowanie grup interesariuszy i strategii adekwatnej do ich cech. Wykorzystanie metod do analizy potencjału rozwojowego przedsiębiorstwa.
Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, praca w zespołach zadaniowych, metoda projektów, prezentacja, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie z oceną, laboratorium – zaliczenie z oceną.
Zaliczenie laboratorium: warunkiem zaliczenia jest wykazanie się znajomością metod analizy strategicznej. Przedstawienie cząstkowych i końcowego opracowania projektu obejmującego analizę potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa oraz analizy otoczenia bliskiego i dalszego, identyfikacji strategii oraz jej implementacji w rozwiązaniu problemów zarządzania. Uzasadnienie wyboru zastosowanych metod oraz wyników pracy.
Zaliczenie z wykładu: praca pisemna z zagadnień omówionych na wykładzie. Na ocenę końcową z przedmiotu składa się ocena z laboratorium (50%) i wykładu (50%).
.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-04-2019 16:29)