SylabUZ
Course name | INTERNATIONALIZATION OF ENTERPRISES |
Course ID | 14.6-WZ-LogP-IP |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Logistics |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z procesem internacjonalizacji przedsiębiorstw poprzez przedstawienie podstawowych pojęć, definicji i teoretycznych zagadnień. Zapoznanie studentów z czynnikami warunkującymi działanie przedsiębiorstwa na globalnym rynku. Zidentyfikowanie czynników wpływających na formę internacjonalizacji. Stworzenie podstaw do wykorzystania wiedzy teoretycznej i prowadzenia analizy przedsiębiorstw na wybranych przykładach. Zbudowanie podstaw do krytycznej oceny działalności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w wymiarze międzynarodowych. Poprzez zadania grupowe, rozwijanie kompetencji pracy w zespole. Stworzenie warunków do rozwoju komunikacji w grupie.
Brak
Treści wykładów: Istota internacjonalizacji. Przyczyny umiędzynarodowienia. Internacjonalizacji a globalizacja. Otoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku światowym i metody jego analizy. Konkurencyjność międzynarodowa. Teorie internacjonalizacji: model sekwencyjny, internacjonalizacja niekonwencjonalna, podejście sieciowe, inne koncepcje internacjonalizacji. Endo i egzogeniczne motywy internacjonalizacji (model Portera; model Yipa). Polityka marketingowa w warunkach internacjonalizacji.
Treści ćwiczeń: Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Formy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Strategie internacjonalizacji. Bariery internacjonalizacji. Ryzyko internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Pomiar poziomu internacjonalizacji – aspekty metodyczne. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Korporacje transnarodowe.
Wykład: prezentacje multimedialne, dyskusja.
Ćwiczenia: studia przypadków, krytyczna analiza, dyskusja i praca w grupach, burza mózgów, klasyczna metoda problemowa, studia literatury, praca z tekstem, praca z książką.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładów (50%) i ćwiczeń (50%). Ocena końcowa ustalana jest jako średnia arytmetyczna ocen za studium przypadku i zaliczenia w postaci testu. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Wykład: zaliczenie z oceną. Zaliczenie wykładu odbędzie się w formie testu wyboru oraz uzupełnień. Zaliczenie oceniane będzie w następujący sposób: 91%-100% bardzo dobry, 81%-90% dobry plus, 71%-80% dobry, 61%-70% dostateczny plus, 51%-60% dostateczny, poniżej 51% niedostateczny.
Ćwiczenia: zaliczenie z oceną. Zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu przyjmuje formę studium przypadku oraz zadań do samodzielnego rozwiązania. Studium przypadku jest przygotowywane przez studentów w grupach 2-3 osobowych i przedstawiane podczas zajęć. Studium przypadku opracowane jest na podstawie ogólnodostępnych informacji na temat internacjonalizacji wybranego polskiego przedsiębiorstwa. Ponadto oceniana będzie również aktywność i udział w dyskusjach.
Modified by dr Joanna Wyrwa (last modification: 23-04-2019 21:35)