SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Strategie rozwoju turystyki |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-SRT |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metod zarządzania gospodarką turystyczną.
Zapoznanie się z podstawowymi opracowaniami strategicznymi: krajowymi, regionalnymi i lokalnymi, odnoszącymi się do turystyki.
Poznanie usytuowania turystyki w planowaniu przestrzennym.
Znajomość podstaw turystyki i geografii turystycznej
Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.
Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda case study i metoda pokazu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z kolokwium obejmującego treści wykładu (50%).
B. Meyer, D. Milewski, Strategie rozwoju turystyki w regionie. Wyd. PWN, Warszawa 2009.
G. Gorzelak, B. Jałowiecki, Metodologiczne podstawy strategii rozwoju regionu na przykładzie województwa lubuskiego. Studia Regionalne i Lokalne Nr 3(3)/2000.
T. Kudłacz, Programowanie rozwoju regionalnego. Strategia rozwoju województwa lubuskiego z horyzontem czasowym do 2020 roku.
Strategia rozwoju turystyki na poziomie lokalnym. Przykład powiatu gryfińskiego, pod red. Z. Głąbiński, D. Szostak, T. Zalewski, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2016.
Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 roku, Cz. I audytowo - analityczna, Zielona Góra 2014. Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 roku, Cz. II programowa, Zielona Góra 2014.
Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020, Aktualizacja dokumentu z 2008 roku, Przyjęta przez Radę POT w dniu 5.12.2011, Koncepcja i redakcja: Bartłomiej Walas A. Rochmińska, A. Stasiak, Strategie rozwoju turystyki, "Turystyka i Hotelarstwo" 2004 nr 6.
Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 08:17)