SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of architectural interior design - course description

General information
Course name The basic knowledge of architectural interior design
Course ID 02.2-WA-AWP-PPAW-Ć-S14_pNadGenJ5F0Q
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Legierska-Dutczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni oraz ogólnie pojęte rozwijanie umiejętności kreatywnego kształtowania przestrzeni. Przygotowanie do realizacji projektów z zakresu architektury wnętrz, do systemowego i kompleksowego projektowania.

Celem jest też zapoznanie studentów z możliwościami wprowadzenia zmian łączących zagadnienia z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy w opracowywanej przestrzeni, w najbliższym otoczeniu człowieka rozumianym, jako: wnętrze mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji. Studenci w zakresie podstawowym poznają zagadnienia dotyczące projektowania kompozycji przestrzennych z zieleni i elementów wyposażenia terenów.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności posługiwania się kompozycją na płaszczyźnie i w przestrzeni.

Interesujący wybór tematu, umiejętność analizy tematu. Podstawowa wiedza z zakresu kultury, sztuki i historii architektury wnętrz.

Scope

Podstawą nauczania jest wiedza o kształtowaniu przestrzeni i formy architektonicznej w relacji do człowieka. Postrzegane, jako integracja zagadnień wynikających z doświadczeń artystycznych, wiedzy humanistycznej i technicznej oraz tradycji, kultury i racji ekonomicznych.

Projekty dotyczą otoczenia człowieka rozumianego, jako: wnętrze krajobrazowe, mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji.

Istotnym zagadnieniem jest zrozumienie przez studentów zakresu wprowadzania zmian w procesie przekształcania projektowego. Efektem kształcenia jest przygotowanie realizacji projektów z zakresu architektury wnętrz.

Studenci w ramach ćwiczeń przygotowywani są do systemowego i kompleksowego projektowania.

W ramach zajęć z przedmiotu podstawy projektowania architektury wnętrz omawiane są zagadnienia dotyczące analizy i wyboru problemów w zadaniu projektowym, powiązania zagadnień użytkowych, technicznych i estetycznych z uwarunkowaniami historycznymi, kulturowymi i społecznymi.

Studenci uczą się formułowania idei i programów użytkowych w opracowywanych zadaniach projektowych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji.

W procesie dydaktycznym uwzględniona jest problematyka dotycząca waloryzacji obszaru podlegającego opracowaniu oraz organizacji projektowanej przestrzeni.

Podkreślane jest znaczenie zasad kompozycji przestrzennej: harmonii, kontrastu, równowagi, akcentów, skali, różnorodności etc.

Opanowanie umiejętności linearnego i syntetycznego zapisu informacji projektowych, na etapie opracowywania projektu, jak też podania końcowego.

 

Teaching methods

Ćwiczenia polegają na realizacji indywidualnych projektów lub na pracy w grupach, połączone są z dyskusją problemową. Ćwiczeniom towarzyszą prezentacje i wykłady które mogą być połączone z projekcją multimedialną.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną w randze egzaminu na podstawie oceny wykonanych prac, (jakości i oryginalności) oraz sposobu podania projektu.

Oceniany jest całokształt pracy studenta, obecność na zajęciach, aktywność i zaangażowanie oraz systematyczność w pracy.

Warunkiem zaliczenia jest wykonanie ćwiczeń projektowych w określonym terminie.

Recommended reading

  1. Neufert K., Podręcznik Projektowania architektonicznego-budowlanego, ARKADY, Warszawa 1995.
  2. Pile J., Historia Wnętrz, ARKADY, Warszawa 2006.
  3. Lakshmi Bhaskaran, Design XX wieku. Główne nurty i style we współczesnym designie, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2006.
  4. Janusz A. Włodarczyk, Żyć znaczy mieszkać, Śląskie Wydawnictwo naukowe, Tychy 2004.
  5. Christopher Alexander, red., Język wzorców. Miasta Budynki Konstrukcje, Gdańsk 2008

Further reading

  1. Apartamenty. inspirujące wnętrza i projekty, red. Paco Asensio, Warszawa 2007
  2. Dream apartments, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
  3. Samujłło H. i J.: „Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie"
  4. Wendy W. Staebler: „Architectural Detailing in Residentiallnteńors"
  5. Wojciechowski L., „Dokumentacja Budowlana 1, rysunek budowlany”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.
  6. Working spacer, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
  7. Czasopisma branżowe i publikacje w internecie m. in. "Design Alive", "Architektura" wyd. Murator, "Dobre wnętrza" i inne.

 

 

Notes


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 27-06-2019 10:34)