SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pracownia wolnego wyboru |
Kod przedmiotu | 03.0-WA-AWP-PWWP-Ć-S14_pNadGen0V51G |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności samodzielnego wykonywania projektów wnętrz, detali wnętrzarskich, mebli, form użytkowych oraz wystaw.
Zajęcia mają na celu kształcenie potencjalnych projektantów wnętrz, mebli, którzy potrafią kształtować przestrzeń dla potrzeb użytkownika. Ważnym zagadnieniem kształcenia projektowego jest myślenie proekologiczne, kontekstualne z uwzględnieniem najnowszych technologii.
Podstawy projektowania wnętrz, wystaw, zieleni i mebli. Umiejętność wyłaniania interesujących problemów, formułowania tematów i analizowania ich. Ogólna wiedza na temat technologii budowlanych przekazu projektowego oraz teorii i historii, kultury i sztuki.
Umiejętności posługiwania się kompozycją na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Znajomość podstaw zasad projektowania architektury wnętrz. Interesujący wybór tematu, umiejętność analizy tematu.
Podstawą nauczania jest wiedza o kształtowaniu przestrzeni i formy oraz ogólna wiedza i umiejętności plastyczne. Postrzegane, jako integracja zagadnień wynikających z doświadczeń artystycznych, wiedzy humanistycznej i technicznej oraz tradycji, kultury i racji ekonomicznych.
Studenci doskonalą umiejętności wprowadzenia zmian łączących zagadnienia z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy w opracowywanej przestrzeni.
Projekty dotyczą: wnętrz mieszkalnych, użyteczności publicznej, miejsc pracy, miejsc odpoczynku i rekreacji, przestrzeni wystawienniczych oraz mebli.
Efektem kształcenia jest przygotowanie do samodzielnej realizacji projektów z zakresu architektury wnętrz, wystaw i mebli, tworzenia nowatorskich koncepcji i prezentacji projektu.
Studenci w ramach ćwiczeń przygotowywani są do systemowego i kompleksowego projektowania.
W ramach zajęć omawiane są zagadnienia dotyczące analizy i wyboru problemów w zadaniu projektowym, powiązania zagadnień użytkowych, technicznych i estetycznych z uwarunkowaniami historycznymi, kulturowymi i społecznymi.
Studenci uczą się formułowania idei i programów użytkowych w opracowywanych zadaniach projektowych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji.
Założenia programowe pracowni zogniskowane są na kreatywnym kształtowaniu przestrzeni użytkowej. Studenci kształtują w pracowni nawyk integrowania w projekcie różnych dyscyplin artystycznych i dziedzin wiedzy dla zrealizowania założonego projektu.
Przez udział w otwartych korektach studenci uczą się formułowania wypowiedzi na temat projektów, uczą się pracy w zespole i odpowiedzialnej realizacji własnych projektów, prezentowanych w czytelny i atrakcyjny wizualnie sposób, zgodnie z obowiązującymi regułami.
Ćwiczenia polegają na indywidualnych konsultacjach, na pracy w grupach (warsztaty projektowo-realizacyjne), połączonej z dyskusją problemową.
Ćwiczeniom towarzyszą prezentacje i wykłady połączone z projekcją multimedialną, pokazem przeźroczy lub filmu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się w trakcie indywidualnych korekt zadania projektowego.
Każdy semestr kończy się zaliczeniem z oceną. Wysokość oceny zależy od systematyczności pracy i aktywności na zajęciach,
a przede wszystkim od oryginalności i jakości artystyczno – wykonawczej zadania projektowego.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 19-07-2019 19:02)