SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign language-German - course description

General information
Course name Foreign language-German
Course ID 09.1-WA-ArchWP-LEKTn-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Liliana Sadowska
  • dr Bogumiła Husak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Studenci powinni wykazać się znajomością języka niemieckiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Scope

Lektorat języka niemieckiego ma na celu w pierwszym rzędzie (w pierwszym semestrze) utrwalenie nabytych |
w szkole średniej sprawności językowych, zaś zasadniczym celem praktycznych zajęć z języka niemieckiego jest konsekwentny rozwój słuchania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz czytania ze zrozumieniem, jak również wprowadzanie nowych struktur frazeologicznych wykorzystywanych podczas produkcji tekstów ustnych
z uwzględnieniem języka potocznego (dialog, monolog) oraz ćwiczenie i utrwalanie konstrukcji gramatycznych
i semantycznych. Szczególny nacisk kładzie się na umiejętność komunikowania się w języku niemieckim
w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, wyrażania własnych opinii i argumentowania poglądów (praca
w grupach dwu- i kilku osobowych) z uwzględnieniem poprawności fonetycznej i gramatyczno-leksykalnej.
W zakresie leksyki szczególny nacisk kładzie się na ogólne słownictwo umożliwiające codzienną komunikację
w środowisku obcojęzycznym, jak również na podstawową terminologię dotyczącą sztuki. W wyborze tekstów bazowych dominują teksty odtwarzane z płyt i teksty zorientowane na opis dnia codziennego, codziennych czynności, opis postaci, sylwetek, zdarzeń i zjawisk.

Ćwiczone umiejętności językowe to opisywanie, zadawanie pytań, streszczanie, cytowanie, charakteryzowanie.

W zakresie pisania ćwiczy się redagowanie tekstów użytkowych z wykorzystaniem różnych źródeł ( list
o charakterze formalnym i nieformalnym, życiorys, streszczenie, notatka, konspekt, e-mail itp.)

W zakresie rozumienia ze słuchu ważnym elementem jest łączenie tej sprawności z innymi sprawnościami: mówieniem, czytaniem i pisaniem.

W zakresie czytania - praca z tekstem na tematy dotyczące różnorodnych obszarów współczesnego życia: szkoła, studia i studiowanie, wykształcenie, zawód, praca, życie rodzinne i towarzyskie, święta i uroczystości, powojenna historia Niemiec - budowa i upadek muru berlińskiego, nieskomplikowane teksty informacyjno-użytkowe i prasowe: analiza, tłumaczenie.

 

Teaching methods

 

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (niemieckiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami KA1-U18

Recommended reading

Becker, N., Braunert, J.: Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010

Drocher, Karl-Heinz.: Eindrücke – Einblicke. Ein Programm für die Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München 1994.

Glas-Peters, S./Pude, A.: Menschen. Deutsch als Fremdsprache, Ismaning, 2012

Jansche, Katarzyna: Deutsch. Lesen und Verstehen. Poznań 2003

Malerius, Stephan/Wolski, Przemysław: DEUTSCH KOMMUNIKATIV. Übungen zum praktischen Sprachgebrauch. Warszawa 1994.

Lemce, C. , Rohrmann, L.: Berliner Platz. Langenscheidt Polska, W-wa, 2004

Ros,L.,Swerlowa,O.: Aussichten A1.2-B1.2, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011

Sander I, Braun B.: DaF kompakt A2-B1. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011

Further reading

Funk, H., Koenig, M.: Eurolingua Deutsch. Wiedza i świat, W-wa, 2000

Hilpert, S., Kalender, S.: Schritte international. Hueber Verlag, Ismaning, 2007

Kirchmeyer, S.: Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart, 1997.

Motta, G.: Direkt. LektorKlett, Poznań, 2008.

Zeitungsartikel, Radiosendungen, Hörspiele / Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Notes

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej

 


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 19-07-2019 18:32)