SylabUZ

Generate PDF for this page

Alternatywne koncepcje edukacji - course description

General information
Course name Alternatywne koncepcje edukacji
Course ID 05.9-WA-SWP-AKED-S16
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Katarzyna Giedrojec
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z alternatywnymi formami edukacji ukierunkowanej na rozwój osobowości, kreatywnego myślenia oraz umiejętne wykorzystywanie wiedzy w praktyce.

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych.

Scope

1.Student zapoznaje się z pojęciem Edukacji Alternatywnej

2.Student  poznaje Istotę i założenia Edukacji Alternatywnej

3.Student przedstawia charakterystykę wybranych koncepcji alternatywnych:

  • koncepcja Celestyna Freineta
  • pedagogika Rudolfa Steinera i szkoła Waldorfka
  • system Marii Montessori
  • koncepcje Janusza Korczaka
  • szkoła demokratyczna
  •  szkoła daltońska
  •  szkoły leśne
  • nauczanie domowe

4. Student potrafi zastosować założenia elementy filozofii szkolnictwa alternatywnego w pisaniu konspektów.

 

 

Teaching methods

  • pogadanka
  • metoda sytuacyjna
  • burza mózgów
  • gry i zabawy dydaktyczne
  • ćwiczenia praktyczne: metoda projektów - opis warsztatów lub konspektów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  • aktywne uczestnictwo w zajęciach
  • systematyczna praca nad realizacją wyznaczonych zadań
  • umiejętne wykorzystanie wiedzy teoretycznej w pisaniu planów warsztatów lub konspektów warsztatów plastycznych

Recommended reading

1.Kupisiewicz C.,Paradygmaty i wizje reform oświatowych, Warszawa .1985

2.Kupisiewicz C.Szkoła w XX wieku: kierunki i próby przebudowy, Warszawa 2006

3.Milerski B., Śliwerski B. Leksykon PWN „Pedagogika”, Warszawa 2000

4. Różycka E. (red. prow.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku Warszawa 2003 (t.1 ),200 ( t. 7)

5. Unowocześnienie systemu dydaktycznego E.Fleming

Further reading

Każdorazowo ustalona przez prowadzącego, możliwość korzystania ze stron internetowych w celu uzupełnienia bieżących wiadomości

Notes


Modified by dr Patrycja Wilczek-Sterna (last modification: 13-06-2019 13:36)