SylabUZ
Course name | Basics of the arrangement |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-PodArż-S19 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
[1] Wprowadzenie w podstawy komponowania małych form muzycznych. [2] Wykształcenie warsztatu kompozytorsko – aranżerskiego celem nabycia umiejętności tworzenia na różne składy instrumentalne kameralne: combo, kwintet smyczkowy, kwartet saksofonowy, kwintet instr. dętych drewnianych. [3] Rozwój wyobraźni twórczej. [4] Zapoznanie studenta z technikami i nurtami kompozycyjnymi muzyki artystycznej XX wieku. [5] Przegląd literatury muzycznej dokumentującej rozwój technik kompozytorskich XX wieku. [6] Poznanie podstawowych narzędzi programowych stosowanych do kompozycji, aranżacji i produkcji muzycznej z zastosowaniem komputera.
Zaliczony II semestr studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa.
[1] Tworzenie małych form instrumentalnych lub wokalno-instrumentalnych: utwór o formie AA1 lub ABA na głos solowy i jazzową sekcję rytmiczną (fortepian, kontrabas, perkusja). [2] Podstawy aranżacji: forma utworu, wybór tonacji, tempa, stylu. Zagadnienia dotyczące notacji, prowadzenia głosów, dynamiki, artykulacji i modulacji. [3] Rozwijanie biegłości w zakresie transpozycji instrumentów dętych drewnianych (w szczególności saksofonów) oraz zapoznanie studentów z możliwościami tych instrumentów w kontekście możliwości artykulacyjnych i sonorystycznych. [4] Tworzenie małych form instrumentalnych z wykorzystaniem dwóch lub trzech instrumentów dętych i jazzowej sekcji rytmicznej.
Wykład, ćwiczenia, analizy partytur.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Przedstawienie do oceny minimum dwóch prac autorskich: kompozycji lub aranżacji.
Ponadto: wybrane partytury i nagrania wymienionych kompozytorów XX i XXI wieku.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 26-06-2019 16:14)