SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Harmonia jazzowa II MJ |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-Hjazz MJ-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
[1] zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej; [2] poznanie zasobów dźwiękowych muzyki
jazzowej (skale, akordy, melodyka); [3] kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk
harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele). [4] praktyczne
przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.
Zaliczenie przedmiotu w semestrze pierwszym.
Kontynuacja:
[6] akordy zastępcze (substytuty); [7] forma bluesa; [8] Rhythm changes; [9] analiza solowych partii improwizowanych; [10]
analiza kompozycji; [11] kadencje zwodnicze
Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadania pisemne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie kolokwium semestralnego i przedstawionych pisemnych prac domowych.
1. Andy Jaffe: JAZZ HARMONY, Advance Music 1996
2. W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz
3. R. Ricker: Patterns of Four
4. Slonimsky: Thesaurus of scale on melody patterns
1. M. Levine: The Jazz Theory
2. B. Dobbins: Contemporary Pianist
3. B. Hołownia, O harmonii jazzowej. Zapiski z szuflady
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-06-2019 11:57)