SylabUZ

Generate PDF for this page

Computer Assisted Design - course description

General information
Course name Computer Assisted Design
Course ID 03.9-WA-AWP-KOPR-Ć-S14_pNadGenOKYP7
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Agnieszka Meller-Kawa
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zaawansowanymi technikami tworzenia modeli w przestrzeni trójwymiarowej, teksturowaniem, tworzeniem oświetlenia, animacji i renderowaniem sceny na potrzeby projektowania i przekazu projektowego. Zajęcia prowadzone są w oparciu o program 3ds Max. Dodatkowo w trakcie semestru prowadzone są także ćwiczenia z opracowaniem dokumentu wielostronicowego z wykorzystaniem aplikacji Adobe InDesign w celu zdobycia umiejętności prezentacji prac i tworzenia portfolio.

Drugim, równoważnym celem przedmiotu, jest rozwijanie wrażliwości oraz twórczych i projektowych umiejętności studentów oraz przygotowanie do samodzielnej pracy w wyżej wymienionych aplikacjach.

Prerequisites

Wymagana jest znajomość obsługi systemu operacyjnego Windows, znajomość podstaw obsługi programów graficznych wektorowych i rastrowych oraz programu do kreślenia AutoCAD.

Scope

Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia, które następnie są ćwiczone na kolejnych przykładach:

  • tworzenie sceny (postaci, otoczenia, kompozycji z klocków) na podstawie podstawowych obiektów geometrycznych - interface programu, podstawowe narzędzia
  • podstawy teksturowania, oświetlenia, ustawiania kamer i renderowania
  • podstawy animacji - animowanie metodą kluczowania, rendering animacji
  • tworzenie bryły budynku metodą edycji siatki - edycja siatki
  • tworzenie modelu stoiska targowego - edycja polilinii, tworzenie własnego materiału w oparciu o materiały rastrowe, włączanie do projektu gotowych modeli
  • tworzenie modelu świecznika - operacje tłoczenia kształtu wzdłuż ścieżki (Loft), deformacje kształtu
  • tworzenie modelu wnętrza - import rysunku CAD, operacje na siatkach, wstawianie drzwi i okien, teksturowanie i rendering
  • animacja rozkładanego stołu

Dodatkowo:

  • wizualizacja własnych projektów wnętrz, mebli obiektów architektonicznych własnego projektu
  • projekt portfolio

Teaching methods

Metoda nauczania sprowadza się do wykonania szeregu praktycznych ćwiczeń osobiście wykonywanych przez każdego studenta w laboratorium komputerowym przy pomocy osoby prowadzącej zajęcia.

Podstawę zajęć stanowią scenariusze ćwiczeń przygotowane przez osobę prowadzącą zajęcia. Zawierają one spis kolejnych czynności potrzebnych do wykonania zadania, pokazują kontekst ćwiczenia oraz zawierają podpowiedzi dotyczące korzystania z narzędzi komputerowych aplikacji. Ćwiczenia wykonywane są indywidualnie przez każdego studenta, przy pomocy osoby prowadzącej. Zadania projektowane są w taki sposób, że każde kolejne ćwiczenie wymaga znajomości zagadnień materiału przerabianego wcześniej – wymagają więc regularnej, systematycznej pracy. Informacje niezbędne do wykonania zadania studenci czerpią:

  • z krótkiego wykładu, w którym prezentowane są narzędzia z zakresu przerabianego tematu
  • z pokazu rozpoczynającego każde ćwiczenie albo z przygotowanego przez osobę prowadzącą filmu prezentującego ćwiczenie
  • ze scenariusza ćwiczenia dostarczonego studentom przed każdymi zajęciami, ukazującego kolejność wykonywanych zadań i skrótowo objaśniającego sposób korzystania z nowych narzędzi

W trakcie realizowania ćwiczeń trwają konsultacje. Dotyczą one trudności, na jakie napotykają studenci w trakcie realizacji zadania oraz na temat prac indywidualnych studentów.

Obowiązkowe ćwiczenia są rozszerzone o indywidualny kontekst, który pozwala na pogłębianie wrażliwości twórczej studentów, rozwój umiejętności projektowych oraz rozwój umiejętności samodzielnego korzystania z technik komputerowych w projektowaniu, w tym: umiejętność świadomego doboru właściwych narzędzi, wyszukania informacji na temat potrzebnych narzędzi i samodzielnego przyswojenia sposobu korzystania z nich.

Zajęcia mogą się odbywać w sposób zdalny, za pośrednictwem kanałów komunikacji internetowych (przekazu dźwięku i obrazu na żywo), z przekazywaniem informacji w formie e-maili oraz udostępnianiem plików niezbędnych do wykonania ćwiczeń (w tym filmów prezentujących ćwiczenia) za pośrednictwem dysków w chmurze.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą do uzyskania oceny jest systematyczna praca oraz czynione postępy w umiejętności wykorzystywania technik komputerowych w projektowaniu. Ocena wystawiana jest na podstawie przeglądu prac, cząstkowych sprawdzianów, a także wykonania samodzielnej pracy kończącej cykl nauczania Komputerowego Wspomagania Projektowania.

Recommended reading

  • Aktualne podręczniki do wyżej wymienionych programów,
  • Materiały pomocy (HELP) dostępne w aplikacjach,
  • Dostępne w prasie oraz sieci Internet tutoriale, w tym wideotutoriale
  • Scenariusze ćwiczeń udostępniane przez osobę prowadzącą zajęcia. Materiały niezbędne do realizacji ćwiczeń udostępnione na komputerach w uczelnianym laboratorium, przesyłane za pośrednictwem poczty e-mail oraz udostępnione na dysku Google'a

Further reading

Notes


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 10-04-2020 20:59)