SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting - course description

General information
Course name Painting
Course ID 03.1-WA-MalP-MAL-Ć-S14_pNadGenXZX2D
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 120 8 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta oraz nauczenie go podstawowych metod z zakresu obrazowania w określonej technice malarskiej. Stworzenie warunków dla zdobycia niezbędnych doświadczeń oraz dla opanowania umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym swobodne tworzenie oryginalnych utworów. Rozwinięcie twórczej postawy studenta opartej na zaangażowaniu i samorozwoju.

Prerequisites

zaliczenie poprzednich semestrów

Scope

  • Projektowanie i planowanie kompozycji malarskich (szkic malarski).
  • Realizacja właściwa o charakterze studyjnym
  • studium martwej natury,
  • studium wnętrza,
  • studium pejzażu,
  • portret i autoportret,
  • studium postaci.

Teaching methods

  • Ćwiczenia realizowane pod kierunkiem pedagoga.
  • Indywidualny kontakt pedagoga ze studentem.
  • Omawianie wszystkich realizowanych zadań zarówno na etapie projektów, w trakcie ich powstawania jak też wobec gotowych, ukończonych prac.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.

Recommended reading

  • Kenneth Clark „Akt – studium idealnej formy”

  • Charles Sterling, „Martwa natura od starożytności do XX wieku”

  • „Martwa natura. Historia, arcydzieła, interpretacje”

  • R. Arnheima, „Sztuka i percepcja wzrokowa”

  • Maria Rzepińska „Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego”

  • Tadeusz Boruta „O malowaniu duszy i ciała”

Further reading

  1. Mieczysław Porębski „Sztuka a informacja”

  2. Cennini C. „Rzecz o malarstwie”

  3. Leonardo da Vinci „ Traktat o malarstwie”

  4. „Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce”

  5. Tadeusz Boruta „Szkoła Patrzenia”

  6. Władysław Stróżewski „Wokół piękna”

  7. W. Kandyński „O duchowości w sztuce”

  8. Max Doerner „Materiały Malarskie i ich zastosowanie”

  9. Władysław Ślesiński „Techniki malarskie, spoiwa mineralne”

  10. Artforum, WWW.ARTFORUM.COM
  11. Art Review, WWW.ARTREVIEW.COM
  12. Flash Art., WWW.FLASHARTONLINE.COM
  13. Parkett, WWW.PARKETTART.COM
  14. Obieg, WWW.OBIEG.PL
  15. Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.

Notes

Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.

dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Modified by dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (last modification: 10-05-2020 22:55)