SylabUZ
Course name | Painting |
Course ID | 03.1-WA-MalP-MAL-Ć-S14_pNadGenXZX2D |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 7 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 120 | 8 | - | - | Credit with grade |
Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta oraz nauczenie go podstawowych metod z zakresu obrazowania w określonej technice malarskiej. Stworzenie warunków dla zdobycia niezbędnych doświadczeń oraz dla opanowania umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym swobodne tworzenie oryginalnych utworów. Rozwinięcie twórczej postawy studenta opartej na zaangażowaniu i samorozwoju.
zaliczenie poprzednich semestrów
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.
Kenneth Clark „Akt – studium idealnej formy”
Charles Sterling, „Martwa natura od starożytności do XX wieku”
„Martwa natura. Historia, arcydzieła, interpretacje”
R. Arnheima, „Sztuka i percepcja wzrokowa”
Maria Rzepińska „Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego”
Tadeusz Boruta „O malowaniu duszy i ciała”
Mieczysław Porębski „Sztuka a informacja”
Cennini C. „Rzecz o malarstwie”
Leonardo da Vinci „ Traktat o malarstwie”
„Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce”
Tadeusz Boruta „Szkoła Patrzenia”
Władysław Stróżewski „Wokół piękna”
W. Kandyński „O duchowości w sztuce”
Max Doerner „Materiały Malarskie i ich zastosowanie”
Władysław Ślesiński „Techniki malarskie, spoiwa mineralne”
Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.
dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Modified by dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (last modification: 10-05-2020 22:34)