SylabUZ
Course name | Elective 1 |
Course ID | 08.0-WA-MalarP-FKL 1-W-S14_pNadGenAOQYP |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze sposobami rozumienia współczesnej wizualności, ze szczególnym uwzględnieniem filmu, gier wideo i obrazu w przestrzeni publicznej.
Ogólna orientacja w kulturze współczesnej.
Sztuka w przestrzeni publicznej. Reklama jako sztuka. Muzyka a sztuki wizualne. Gry wideo jako medium sztuki. Film jako najważniejsze medium współczesności.
Wykład z elementami dyskusji.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Egzamin ustny ze znajomości lektur i wykładów.
1. John Berger, Sposoby widzenia, Warszawa 2008
2. Nicolas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat, Warszawa/Kraków 2016
3. Michał Libera, Michał Mendyk, M.U.Z.Y.K.A., Warszawa 2017
4. Helena Taborska, Współczesna sztuka publiczna, Warszawa 1996
5. Łukasz Biskupski, Prosto z ulicy, Warszawa 2017
6. Philip Kemp, Historia kina, Warszawa 2019
1. Jason Schreier, Krew, pot i piksele, Kraków 2018
2. John Dovey, Helen W. Kennedy, Kultura gier komputerowych, Kraków 2011
3. Susan Sontag, O fotografii, Kraków 2017
Modified by mgr Wojciech Kozłowski (last modification: 09-04-2020 13:44)