SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting Forms in the Illustration - course description

General information
Course name Painting Forms in the Illustration
Course ID 03.1-WA-MalarP-FMwI-S16
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

  • Celem przedmiotu jest uwypuklenie ilustracji artystycznej, która nie stanowi dosłownej interpretacji tekstu, lecz jest wizją, pomysłem, koncepcją artysty malarza – ilustratora. W tym kontekście celem przedmiotu jest powstanie obrazu, w dowolnej technice, inspirowanego prozą, poezją, muzyką, tekstami satyrycznymi, wydarzeniami, historiami, kulturą, codziennością etc. Przedmiot ten, ukierunkowuje studenta na świadomy wybór formy ilustracji, opowieści narracyjnej czy komiksu, w zależności od indywidualnych predyspozycji, umiejętności, zainteresowań studenta. Celem jest to, aby student potrafił odpowiedzieć plastycznie na zadany temat, a także by potrafił zaproponować go prowadzącemu.

Prerequisites

  • Kompetencje rysunkowe i malarskie.

Scope

  • Przedmiot obejmuje pogłębioną pracę w poznanych już technikach malarskich takich jak: malarstwo tradycyjne, akwarela, gwasz, kredka, olej, akryl, collage oraz concept art jako forma ilustracji.
  • Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta.
  • Malarstwo, w tym zakresie, jest dyscypliną asymilującą szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu.

Teaching methods

  • Metody kształcenia obejmują realizacje prac z zakresu opowiadania historii obrazem.
  • Ćwiczenia obejmują tematy z zakresu ilustrowania beletrystyki, tekstów poetyckich oraz artykułów publicystycznych z uwzględnieniem różnych formatów ilustracji podyktowanych typografią wydawnictwa. Nauka spójności formalnej i ikonicznej w zakresie cyklu ilustracji.
  • Studenci nabywają umiejętności łączenia technik oraz ich adekwatnego wykorzystania we własnych kreacjach artystycznych.
  • Przedmiot uczy interpretowania różnych zagadnień na język ilustracji, przez pracę z różnorodnymi rodzaju tekstami. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  • Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia.
  • Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy konsultacje
  • Systematyczny kontakt on-line, aktywność w grupie założonej na potrzeby działania pracowni na facebooku
  • wspólny czat/dyskusja naukowa ze studentami dotycząca problematyki zajęć

Recommended reading

Ilustracje. Przewodnik, Nick Souter, Tessa Souter, 2012

Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja, Patryk Mogilnicki, 2017

Ambrose/Harris Layout. Zasady, kompozycja, zastosowanie, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2008

 

Further reading

www.magazynszum.pl/

www.polskailustracjadladzieci.pl

www.culture.pl/pl/tag/polska-ilustracja

Notes


Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 06-05-2020 11:08)