SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pracownia wolnego wyboru |
Kod przedmiotu | 03.0-WA-MalD-PWW-Ć-S14_pNadGenNGAQO |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta niezbędnych do swobodnego tworzenia kompozycji malarskich na płaszczyźnie.
Opanowanie podstawowych stylistycznych metod obrazowania w wybranej technice malarskiej.
Rozwijanie umiejętności warsztatowych.
Ugruntowanie rozumienia pojęć opisujących właściwości formy plastycznej i określeń technicznych związanych z malowaniem.
Rozwinięcie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu.
Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.
Nie ma wymagań wstępnych.
Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie w różnych zadaniach o charakterze studyjnym, takich jak: szkic studyjny, studium postaci, portret i autoportret, studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, studium ruchu.
Ćwiczenia z zakresu interpretacji obserwowanej natury.
Tworzenie kompozycji na zadany temat, odnoszący się do elementów składowych formy dzieła malarskiego, takich jak: barwa i gama barwna, kontrast, światło, nasycenie, walor, rytm i ruch, mocne punkty kompozycji, faktura, iluzja przestrzeni itp..
Poszukiwanie indywidualnych rozwiązań formalnych i technik malarskich zgodnych z osobowością studenta.
Samodzielne formułowanie zadań malarskich.
Zadania tematyczne realizowane pod kierunkiem pedagoga. Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność i zaangażowanie w realizację podejmowanych zadań i tematów.
Udział w konsultacjach, bieżącej ocenie prac oraz udział w w roboczych i końcowych przeglądach prac.
Literaturę proponuje prowadzący pracownię zgodnie z potrzebami studentów.
Linia i chaos, BWA Katowice, 2017
Anni Albers, Tate Gallery
Bieżące publikacje na temat sztuki.
W ramach zajęć będą odbywać się 2 godziny konsultacji tygodniowo.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Bańda (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 08:56)