SylabUZ
Course name | Complementary techniques in painting workshop |
Course ID | 03.1-WA-MalD-TMAL-Ć-S14_pNadGenN9T9B |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest udoskonalenie wiedzy i doświadczeń w zakresu malarstwa i budowania dzieł mających cech obrazów malarskich, bądź będących powiązanymi z malarstwem. Owe powiązania mogą występować w obszarze formalnym i znaczeniowym, oraz w określonej formie odbioru poszczególnych dzieł.
Wiedza z zakresu technologii i technik malarskich, wiedza z zakresu historii malarstwa ze szczególnym uwzględnieniem wieku XX i XXI. Umiejętność samodzielnej pracy z dziełem, obrazem, realizacją, wyciąganie samodzielnych wniosków po konsultacjach z prowadzącym.
Zakres tematyczny obejmuje malarstwo sztalugowe, malarstwo ścienne, techniki około malarskie. Wskazane są wszelkie doświadczenia łączenia technik i materiałów z uwzględnieniem trwałości dzieła i świadomego mieszania ze sobą wybranych mediów. Możliwe jest posługiwanie się fotografią, grafiką, collagem, technikami video, jeśli ich przekaz ma mieć u potencjalnego widza wydźwięk odbioru malarskiego dzieła, tzn takiego, które pomimo innego niż klasycznie pojęte medium, swoimi wartościami artystycznymi stanowi o malarskim obiorze danego "obrazu". Elementem zakresu tematycznego mogą być propozycje scenografii, które zawierałyby wszystkie wcześniej wspomniane cechy i mogłyby być swoistym wejściem widza w przestrzeń obrazu. Zakresem tematycznym jest również konstrukcja, destrukcja i dekonstrukcja obrazu malarskiego w rozmaitych jego formach.
W zakres metod kształcenia wchodzi cykl ćwiczeń z zakresu różnorodnych zagadnień technologii i technik malarskich, łączenie tych doświadczeń w praktycznych realizacjach. Do metod kształcenia należą też bieżące korekty, omawianie prac, wspólne podsumowywanie poszczególnych etapów powstawania dzieł. W zakres praktycznych realizacji mogą wchodzić realizacje studenckie, będące odpowiedziami na postawione na początku semestru tematy zadań semestralnych. Metodą pracy nad tematem jest wykonanie serii szkiców, propozycji wstępnych omawianie ich, zawężanie pola do wybranych pomysłów i omawianie na bieżąco realizacji, włącznie z finalnym omówieniem semestralnym. W zakres metod kształcenia wchodzi tez indywidualna praca studentów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest zrealizowanie programu wybranej przez studenta pracowni.
Wszelka literatura traktująca o współczesnym, XX i XXI-wiecznym malarstwie, o aktualnych trendach i tendencjach dotyczących innych dziedzin sztuki i innych mediów. Albumy, opracowania krytyczne i teoretyczne, internet (www.artprice.com, www.artinfo.com, www.artfacts.net, www.obieg.pl, www.e-flux.com). Także czasopisma poświęcone sztuce. Literatura piękna według własnego wyboru. Dostępne filmy o współczesnych artystach, Anselmie Kieferze, Daviedzie Hockneyu, Gerhardzie Richterze, Edwardzie Hopperze, Julianie Schnablu i innych.
Przedmiot jest istotnym uzupełnieniem przedmiotu malarstwo i techniki malarskie, wzbogaca świadomość twórczą i pozwala studentowi na eksperymentowanie techniczne w zakresie szeroko pojętego malarstwa i działań około malarskich.
Modified by dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (last modification: 10-05-2020 22:58)