SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Scenopis |
Kod przedmiotu | 03.9-WA-MalarP-SC-S16 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie z zasadami budowy dzieła narracyjnego i jego składowymi w celu jego ilustrowania lub interpretacji plastycznej. Przedmiot uczy jak interpretować tekst na obraz, podstaw budowy scenariuszy komiksowych i filmowych oraz przekładania i interpretowania dzieł narracyjnych. Prezentacja współczesnych realiów wydawniczych i marketingowych w pracy rysownika - ilustratora. Student nabiera świadomości jak przebiega komunikacja ze scenarzystą, pomysłodawcą lub zespołem ilustrującym duży projekt. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych oraz sposobów budowania opisów, które stanowią punkt wyjścia do dalszej pracy. Student poznaje ponadto realia wydawnicze dzisiejszych czasów.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Umiejętność swobodnej komunikacji z zespołem.
Budowa scenariusza, filmowego i komiksowego.
Proces tworzenia dzieła narracyjnego i jego struktura.
Kreowanie wyglądu świata przedstawionego oraz postaci występujących w dziele na podstawie opisów.
Omówienie sposobów interpretacji słowa na obraz w odniesieniu do praktyki ilustracji.
Przygotowywanie konspektów dzieła narracyjnego i opisów do późniejszego zilustrowania.
Pisanie scenopisów na podstawie scenariusza lub dzieła literackiego
Tworzenie scenorysów i storyboardów na podstawie scenopisów.
Dyskusje w grupie nad dziełami narracyjnymi, omawianie znanych dzieł z zakresu komiksu, filmu i literatury. Kreatywne ćwiczenia pobudzające wyobraźnię oraz ekspresję własnych doświadczeń w formie narracyjnej. Ćwiczenia rysunkowe na podstawie zadanego tekstu. Nauka organizacji pracy właściwej dla tematyki zajęć.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Scenariusz; niedoskonałe odbicie filmu, Maciej Karpiński, wyd. Rabid, Warszawa 2004
Jak napisać scenariusz filmowy? Robin U. Rusin, William Missouri Downs, Wyd. Wojciech Marzec, Warszawa 2010
Danse Macabre Stephen King wyd. Prószyński i S-ka 2005
Alchemia scenariusz filmowego, Piotr Wereśniak, dodatek do magazynu film 5/2000, Warszawa 2000
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-05-2020 23:14)