SylabUZ

Generate PDF for this page

Photography - course description

General information
Course name Photography
Course ID 03.4-WA-EASPP-FOTO-Ć-S14_genRGG2L
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznanie roli fotografii w sztuce współczesnej. Doświadczenie fotografii jako autonomicznego (posiadającego swoją własną tradycję) środka wypowiedzi artystycznej. Semestr III - nabycie umiejętności warunkujących prawidłowość rejestracji obrazu fotograficznego (praca z aparatem fotograficznym - zapis cyfrowy). Uświadomienie udziału różnorodnych elementów w budowaniu znaczeń obrazu fotograficznego: kreatywna rola światła, przełożenie przestrzeni na płaszczyznę, element ruchu w fotografii.

Prerequisites

Podstawowa świadomość dotycząca kompozycji obrazu oraz relacji wynikających z przełożenia przestrzeni na płaszczyznę (zagadnienia z zakresu psychofizjologii widzenia).

Scope

Zajęcia ćwiczeniowe w Pracowni: fotografia studyjna i w plenerze - interpretacja tematów w oparciu o zapis: cyfrowy. Przykładowe zagadnienia: fotografia światła, fotografia przestrzeni, fotografia ruchu, fotografia inscenizacji. Tematy proponowane do pracy grupowej i indywidualnej.

Teaching methods

Systematyczne zajęcia w grupie - przedstawianie wybranych tematów i zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje niektórych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu. Dyskusja w grupie w ramach przeglądów: śródsemestralnego i semestralnego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uczestniczenie w zajęciach, realizacja tematów proponowanych do pracy indywidualnej; udział w przeglądach: śródsemestralnym i semestralnym. Końcowe przedstawienie prac.

Recommended reading

  1. Barthes Roland, „Światło obrazu”, Wyd. KR, Warszawa 1999

  2. Benjamin Walter, „Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej”, w: „Anioł historii”, red. H. Orłowski, Wyd. Poznańskie, Poznań 1996

  3. Tomaszczuk Zbigniew, „Łowcy obrazów. Szkice o fotografii”, CAK, Warszawa 1998

Further reading

  1. Flusser Vilém, „Ku filozofii fotografii”, folia academiae, Katowice 2004

  2. „Fotografia: realność medium”, praca zbiorowa pod red. G. Dziamskiego, A. Kępińskiej, S. Wojneckiego, ASP Poznań, Poznań 2000

  3. Masters of Photography, strona internetowa

  4. Michałowska Marianna, „Niepewność przedstawienia. Od kamery obskury do współczesnej fotografii”, Rabid, Kraków 2004

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 03-04-2020 22:44)