SylabUZ
Course name | Photography |
Course ID | 03.4-WA-EASPP-FOTO-Ć-S14_genRGG2L |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Rozpoznanie roli fotografii w sztuce współczesnej. Doświadczenie fotografii jako autonomicznego (posiadającego swoją własną tradycję) środka wypowiedzi artystycznej. Semestr III - nabycie umiejętności warunkujących prawidłowość rejestracji obrazu fotograficznego (praca z aparatem fotograficznym - zapis cyfrowy). Uświadomienie udziału różnorodnych elementów w budowaniu znaczeń obrazu fotograficznego: kreatywna rola światła, przełożenie przestrzeni na płaszczyznę, element ruchu w fotografii.
Podstawowa świadomość dotycząca kompozycji obrazu oraz relacji wynikających z przełożenia przestrzeni na płaszczyznę (zagadnienia z zakresu psychofizjologii widzenia).
Zajęcia ćwiczeniowe w Pracowni: fotografia studyjna i w plenerze - interpretacja tematów w oparciu o zapis: cyfrowy. Przykładowe zagadnienia: fotografia światła, fotografia przestrzeni, fotografia ruchu, fotografia inscenizacji. Tematy proponowane do pracy grupowej i indywidualnej.
Systematyczne zajęcia w grupie - przedstawianie wybranych tematów i zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje niektórych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu. Dyskusja w grupie w ramach przeglądów: śródsemestralnego i semestralnego.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Uczestniczenie w zajęciach, realizacja tematów proponowanych do pracy indywidualnej; udział w przeglądach: śródsemestralnym i semestralnym. Końcowe przedstawienie prac.
Barthes Roland, „Światło obrazu”, Wyd. KR, Warszawa 1999
Benjamin Walter, „Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej”, w: „Anioł historii”, red. H. Orłowski, Wyd. Poznańskie, Poznań 1996
Tomaszczuk Zbigniew, „Łowcy obrazów. Szkice o fotografii”, CAK, Warszawa 1998
Flusser Vilém, „Ku filozofii fotografii”, folia academiae, Katowice 2004
„Fotografia: realność medium”, praca zbiorowa pod red. G. Dziamskiego, A. Kępińskiej, S. Wojneckiego, ASP Poznań, Poznań 2000
Masters of Photography, strona internetowa
Michałowska Marianna, „Niepewność przedstawienia. Od kamery obskury do współczesnej fotografii”, Rabid, Kraków 2004
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 03-04-2020 22:44)