SylabUZ

Generate PDF for this page

Przygotowanie psychologiczno - pedagogiczne do pracy z dziećmi w wieku 1-3 lat - course description

General information
Course name Przygotowanie psychologiczno - pedagogiczne do pracy z dziećmi w wieku 1-3 lat
Course ID 03.2-WA-EASMD-PPP1-3-S18
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

1.Przygotowanie  z zakresu psychologii i pedagogiki, z uwzględnieniem treści z zakresu psychologii muzyki i pedagogiki muzycznej.

2.Zdobycie  wiedzy na temat metod kształcenia muzycznego dziecka w wieku 1-3 lata. 

3.Przygotowanie do odbycia praktyki w zakresie prowadzenia  pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat. 

Prerequisites

1.Znajomość  podstaw psychologii i pedagogiki.

2.  Ukończony kurs Metodyka nauczania muzyki w edukacji przedszkolnej i w I etapie edukacyjnym.

Scope

1. Rozwój muzyczny dziecka.

2.  Rozwijanie predyspozycji muzycznych dziecka.

3. Postępowanie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze.

4. Budowanie pozytywnej relacji między nauczycielem a dzieckiem.

5. Obserwacja i analiza reakcji dziecka na proponowane zajęcia, zabawy.

6. Ewaluacja własnego warsztatu pracy. 

 

Teaching methods

1. Praca z tekstem, omawianie literatury.

2. Zajęcia grupowe z elementami wykładu połączonego z ćwiczeniami praktycznym

3. Zajęcia warsztatowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1.Aktywny udział w zajęciach.

2. Opracowanie i omówienie podczas zajęć wybranych zagadnień.

3. Znajomość podstawowej literatury przedmiotu.

4. Kolokwium pisemne lub ustne.

 

 

 

Recommended reading

1. W.A. Sacher, Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.

2. Edwin E. Gordon, Teoria uczenia się muzyki : niemowlęta i małe dzieci, Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.

3. Edwin E. Gordon, Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci : teoria i wskazówki praktyczne, Kraków  1997.

4. Edukacja małego dziecka. T. 1, Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, red. Ewy Ogrodzkiej- Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Gajdzicy, Oficyna Wydawnicza Impuls,Kraków : 2010.

5. Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce, pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.

Further reading

1.Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,  pod red. Ewy Zwolińskiej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz 1997.

2. Metera A., Muzykoterpia. Muzykoterapia w medycynie i edukacji, Wydawnictwo Centrum Technik nauki Metronom, Leszno 2002.

3. Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego, pod red. Joanna Zwoleńska, Wydawnictwo Kined, Warszawa 2004.

4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna- wychowawcy młodszych dzieci, Zielona Góra 2004.

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 03-04-2020 11:12)