SylabUZ
Course name | Improvisation |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-IMJ-Ć-S14_pNadGen9YASD |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie w zagadnienie improwizacji w muzyce jazzowej i estradowej oraz przedstawienie szeregu technik poszerzających umiejętności i świadomość studentów niezbędne dla wykonawstwa w stylistyce jazzowej, a w szczególności: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z improwizacją jazzową. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Rozwój (poznanie i praktyczne zastosowanie na przykładzie grupowej pracy z instrumentem) elementów improwizacji w aspektach: melodycznym, harmonicznym i rytmicznym, z uwzględnieniem jazzowego języka muzycznego.
Zaliczenie przedmiotu w 2. semestrze.
Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:
- wykonawstwa solowego
- wykonawstwa solowego w kontekście sekcji rytmicznej
- współpracy w ramach sekcji rytmicznej
- kształtowania brzmienia zespołu instrumentalnego
- zastosowania technik improwizacji odpowiednich dla poszczególnych stylów jazzu
- melodyki, rytmu, frazowania i harmonii w muzyce jazzowej
Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji fragmentów nagranych improwizacji każdego ze studentów, pracy na zajęciach, obecności.
Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sheer Music, Petaluma 1995.
Slonimski Nicolas, Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974.
A. Laverne: Tones of runes
J. la Porta: Jazz Articulation
W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz
Materiał i problemy dla roku pierwszego (semestr pierwszy i drugi) i drugiego (semestr trzeci i czwarty) są te same, ale w przypadku pierwszego, zagadnienia realizowane są w praktyce na najprostszym materiale muzycznym, a na drugim roku realizowane w trudniejszym kontekście formalnym, harmonicznym jak i nastawione na łączenie wszystkich zagadnień podczas wykonywania form muzyki jazzowej i około-jazzowej.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 02-04-2020 15:35)