SylabUZ
Course name | Placement in instrumental accompaniament |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-PAK-Ć-S14_pNadGenW4D6E |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Przedmiot ma na celu opanowanie podstawowych zagadnień dotyczących pracy w zespole instrumentalnym i wokalno-instrumentalnym.
Zagadnienia: [1] Zapoznanie się z brzmieniem i specyfiką akompaniamentu w zespole jazzowym. [2] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z pracą w zespole muzycznym. [3] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [4] Omówienie zakresu dynamiki i możliwości sonorystycznych poszczególnych instrumentów i ich znaczenia dla budowania spójnego brzmienia zespołu muzycznego. [5] Towarzyszenie studentom realizującym przedmiot „śpiew” jako element korepetycji wokalnych. [6] Zapoznanie studentów ze specyfiką notacji harmonii opartej na amerykańskiej nomenklaturze.
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na I rok studiów kierunku Jazz i muzyka estradowa.
[1] Różnorodność interpretacyjna tematów jazzowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.
Ćwiczenia w grupie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie realizacji powierzonych partii instrumentalnych lub wokalnych.
Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sher Music, Petaluma 1995.
Program obejmuje problemy wykonawcze i zagadnienia aranżacyjne w kontekście kameralnych zespołów instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych (od oktetu poprzez mniejsze zespoły do duetu jako najbardziej wymagającej formy). Program oraz forma prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości wykonawczych grupy. Integralną częścią realizowanego programu może być publiczna prezentacja repertuaru w formie koncertu.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 02-04-2020 15:35)