[1] Nabywanie umiejętności pracy w zespole muzycznym. [2] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów. [3] Rozwijanie możliwości wykonawczych w kontekście prowadzenia solowej partii improwizowanej. [4] Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez udział studentów w procesie aranżacji materiału muzycznego.
Prerequisites
Zaliczony III semestr studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa lub Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej.
Scope
Wybór repertuaru dostosowywany do liczebności, instrumentarium i zaawansowania wykonawczego poszczególnych uczestników.
Możliwości interpretacyjne utworów w zakresie warstwy rytmicznej i melodycznej;
Analiza warstwy rytmicznej, harmonicznej, ogólnego charakteru i tempa opracowywanych utworów oraz zapis tychże informacji;
Opracowanie materiału muzycznego pod względem formalnym, rytmicznym, dynamicznym, harmoniczno – melodycznym oraz w zakresie instrumentacji;
Techniczny aspekt wykonania publicznego – optymalne ustawienie na scenie, nagłośnienie i kolejność działań podczas próby nagłośnienia, ruch sceniczny, a także zagadnienia związane z mediami towarzyszącymi wykonaniu instrumentalnemu (oświetlenie, projekcje video);
Teaching methods
Ćwiczenia w grupie z wykładowcą;
Ćwiczenia samodzielne;
Dyskusja.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zaliczenie na podstawie występu publicznego na koniec semestru i oceny pracy studenta w semestrze.
Recommended reading
The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988.
Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
Dobbins Bill, Jazz Arranging And Composing. A Linear Approach, Advance Music 1996.
Silver Horace, The Art Of Jazz Combo Playing, Composing And Arranging, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 2001.
Further reading
Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood, Rottenburg 1995.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.
Sebesky Don, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Corporation, New York 1975.
Notes
Przedmiot może być prowadzony wspólnie dla kierunków EASM i JiME. Integralną częścią realizacji założeń metodycznych jest publiczna prezentacja w formie koncertu przygotowanego pod opieką prowadzącego zajęcia.
Modified by dr Bartosz Pernal (last modification: 02-04-2020 22:11)