SylabUZ
Course name | Mathematics |
Course ID | 06.4-WI-ZGKP-M-S18 |
Faculty | Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering |
Field of study | Zarządzanie gospodarką komunalną |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Uzyskanie przez studenta niezbędnej wiedzy z zakresu matematyki przydatnej do formułowania i rozwiązywania problemów związanych z kierunkiem studiów.
Formalne:
Nieformalne: Matematyka w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej.
Program wykładów i ćwiczeń: Macierze, typy macierzy, działania na macierzach, wyznaczniki. Układy równań i nierówności liniowych i ich rozwiązywanie. Elementarny rachunek wektorowy. Ciągi liczbowe i ich granice, granica i ciągłość funkcji jednej zmiennej. Pochodna funkcji jednej zmiennej, różniczka, związek pochodnej z przyrostami. Badanie przebiegu zmienności funkcji. W ramach prowadzonych studenci zapoznają się z teorią, a na ćwiczeniach będą rozwiązywać zadania dotyczące poszczególnych tematów wykładów.
Metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Metody poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne, metoda ćwiczeniowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Sprawdzanie stopnia przygotowania studentów oraz ich aktywności w trakcie ćwiczeń.Trzy kolokwia z typowymi zadaniami, pozwalającymi na sprawdzenie, czy student osiągnął efekty kształcenia w stopniu minimalnym. Zaliczenie w postaci testu z progami punktowymi. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia końcowego jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z zaliczenia końcowego. Podstawą ustalenia oceny łącznej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,5 oceny z wykładu oraz 0,5 oceny z ćwiczeń. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena łączna ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: od 3,00 do 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, t. I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
Franciszek Leja, Rachunek różniczkowy i całkowy, ze wstępem do równań różniczkowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
Włodzimierz Stankiewicz, Jacek Wójtowicz, Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1984
brak
Modified by dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk (last modification: 16-04-2020 11:26)