SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka śródroczna - 80 godz. zgodnie ze specjalizacją, realizacja 1 dzień w tygodniu. |
Kod przedmiotu | 05.9-WL-WF-SD-PŚ3 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 80 | 5,33 | 80 | 5,33 | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest zapoznanie studenta z pełnym zakresem czynności związanych z pracą w szkole ponadpodstawowej, oraz w ramach specjalizacji – w wybranych
placówkach m.in.: MOSiR, WOSiR, Klubach Fitness, Uniwersytetach Trzeciego Wieku, Domach Dziennego Pobytu dla osób starszych, itp.
Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego ludzi w różnym wieku. Zaliczenie ciągłej praktyki pedagogicznej w szkole ponadpodstawowej.
Praktyka obejmuje 80 godzin zajęć, prowadzenie zgodnie z wybraną specjalizacją. Student ustala czas i miejsce praktyk samodzielnie w oparciu o instrukcję praktyk.
Poznanie organizacji pracy i planu dydaktyczno-wychowawczego placówki, funkcjonowanie i poznanie warsztatu pracy. Asysta i pomoc podczas organizowanych imprez
sportowo-rekreacyjnych. Uczy i wychowuje do sportu, rekreacji ruchowej i turystyki. Asystuje i pomaga w opracowaniu i prowadzeniu programów dietetyczno-treningowych
dostosowanych do potrzeb klientów placówki. Doskonali metody związane z rekreacją, organizacją czasu wolnego ludzi w różnym wieku, różnym stanie zdrowia fizycznego i
stylu życia.
Metoda działań praktycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez – opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, umowy z
nauczycielem, rachunku za pracę dla nauczyciela, karty praktyki studenta, notatki z prowadzonych w szkole hospitacji w wyznaczonym terminie przez Koordynatora praktyki z
ramienia UZ. Ocena końcowa - podstawą jest ocena wystawiona przez opiekuna w szkole. W przypadku nieterminowego rozliczenia Koordynator może tę ocenę zmienić.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Bronikowski M.,2007, Wychowanie fizyczne poprzez zabawy i gry ruchowe, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
3. Talaga J., 2004, Sprawność fizyczna ogólna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań
4. Naglak Z.: Metodyka trenowania sportowca. Wrocław 1999. AWF.
5. Szyguła Z, Gawroński W, Nowacka E, Ziemba A. Żywienie oraz wspomaganie zdolności wysiłkowych w sporcie. W: Jegier A, Nazar K, Dziak A (red). Medycyna sportowa. Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa 2013.
6. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Czasopismo „Lider”.
2. Czasopismo „Kultura Fizyczna”.
3. Czasopismo "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 24-04-2020 13:55)