SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-ZarzD-SMRM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie pogłębionej wiedzy dotyczącej tworzenia strategii marketingowych na rynku międzynarodowym. Przedstawienie terminologii stosowanej w marketingu międzynarodowym i jej zdefiniowanie, wyjaśnienie możliwych orientacji marketingowych na rynkach zagranicznych, zidentyfikowanie czynników wpływających na wybór produktów przez konsumentów na rynku międzynarodowy, prezentacja i omówienie źródeł danych wykorzystywanych w podejmowaniu decyzji marketingowych na rynkach zagranicznych, pozyskanie niezbędnej wiedzy do sporządzenia opisu i oceny otoczenia wybranego przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, a także opracowania dla niego strategii marketingowej, prezentacja i omówienie czynników determinujących skuteczne wdrożenie strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych.
Brak.
Wykład: Marketing krajowy a marketing międzynarodowy, marketing globalny. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. Główne problemy marketingu międzynarodowego. Problem standaryzacji i adaptacji działań w strategii marketingowej. Zachowanie konsumenta na rynkach zagranicznych a projektowanie strategii na rynkach międzynarodowych. Badania marketingowe rynków zagranicznych. Proces formułowania strategii marketingowej na rynek międzynarodowy. Formy ekspansji na rynki zagraniczne. Otoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku światowym i metody jego analizy. Strategia międzynarodowego produktu. Strategie i systemy dystrybucji oraz logistyki na rynkach międzynarodowych i globalnych. Polityka cenowa. Promocja na rynkach międzynarodowych – międzynarodowe i globalne strategie komunikacji. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe. Organizacja i kontrola działań marketingowych na rynkach zagranicznych.
Projekt: rozróżnianie orientacji przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, analizowanie zachowań konsumenta na rynkach zagranicznych, klasyfikacja badań marketingowych, zaprojektowanie badania marketingowego, dokonanie podziału rynku na segmenty według odpowiednio dobranych kryteriów, sporządzenie opisu i analiza otoczenia wybranego przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, analiza form wejścia na rynki zagraniczne i identyfikowanie czynników je determinujące, opracowanie strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa.
Wykład: wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja.
Projekt: dyskusje grupowe, burza mózgów, giełda pomysłów, prace indywidualne, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, studia literatury, praca z tekstem, praca z książką.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: egzamin pisemny (K_W01; K_W05), który będzie obejmować materiał z wykładów i ćwiczeń. Egzamin będzie w formie pytań otwartych i zamkniętych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z egzaminu. Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Projekt: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego tworzenia strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa (K_U01; K_K08; K_K07; K_U05) oraz zadań do samodzielnego i grupowego rozwiązania (K_K07; K_U05).
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z projektu (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z projektu i egzaminu.
Zmodyfikowane przez dr inż. Mariola Michałowska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2020 22:34)