SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Partnerstwo publiczno -społeczne i partnerstwo publiczno-prywatne |
Kod przedmiotu | 14.9-WZ-ZarzD-PP-SP-PP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Zarządzanie w organizacjach publicznych i społecznych |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie i omówienie wybranych pojęć, zjawisk i procesów związanych z problematyką partnerstwa publiczno-społecznego oraz partnerstwa publiczno-prywatnego. Wskazywania związków przyczynowo-skutkowych zachodzących w obszarze współpracy podmiotów prywatnych, publicznych i pozarządowych.
Zaliczone przedmioty z zakresu ekonomii.
Treści wykładów:
Wprowadzenie do problematyki partnerstwa publiczno-społecznego oraz publiczno-prywatnego. Partnerstwo jako forma zorganizowanego działania opartego na współpracy między organizacjami z różnych sektorów. Uwarunkowania prawne partnerstwa. Unijne i rządowe programy wspierania partnerstwa i współpracy międzysektorowej. Wyzwania polskiego partnerstwa publiczno-społecznego oraz publiczno-prywatnego.
Treści ćwiczeń:
Partnerstwo jako podstawa rozwoju usług społecznych. Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania partnerstw. Metodyczne podstawy projektowanych badań partnerstwa. Identyfikacja praktyk zarządczych w partnerstwie publiczno-społecznym oraz publiczno-prywatnym - dobre praktyki. Programy współpracy jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi.
Wykład: konwencjonalny, problemowy.
Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, metoda przypadków, metoda tekstu przewodniego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładów (50%) i ćwiczeń (50%).
Wykład: zaliczenie z oceną
Zaliczenie wykładu odbędzie się w formie pisemnej w jednym terminie dla wszystkich studentów. Warunkiem zaliczenia wykładu jest rozwiązanie testu sprawdzającego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi.
Ćwiczenia: zaliczenie z oceną
Podstawowym warunkiem jest obecność na zajęciach. Studenci zobowiązani są do aktywnego i systematycznego uczestnictwa w ćwiczeniach. W przypadku nieobecności wynikłych z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych ćwiczeń. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie w ciągu 14 dni.
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: pozytywna ocena z kolokwium (60%), aktywność na zajęciach (20%), przedstawienie prezentacji przygotowanej indywidualnie lub w grupie (20%). Kolokwium, oceniające efekty kształcenia w zakresie wiedzy i umiejętności odbędzie się w formie testu składającego się z pytań zamkniętych i otwartych. Całkowita ilość punktów możliwa do uzyskania z testu wynosi 100. Suma punktów uzyskanych z testu decydować będzie o ocenie: bardzo dobry (91 – 100 pkt.), dobry plus (81 – 90 pkt.), dobry (71 – 80 pkt.), dostateczny plus (61 – 70 pkt.), dostateczny (51 – 60 pkt.).
W trakcie semestru studenci mogą uzyskiwać dodatkowe punkty za aktywność. Dodatkowe punkty mogą być uzyskane za udokumentowaną aktywność związaną z tematyką przedmiotu prowadzoną w ramach zajęć pozaobowiązkowych, np. projekty realizowane w kołach naukowych, dodatkowe indywidualne projekty, publikacje w czasopismach.
Zmodyfikowane przez dr Joanna Wyrwa (ostatnia modyfikacja: 08-05-2020 20:24)