SylabUZ
Course name | Fizyka gier komputerowych |
Course ID | 13.2-WF-FizD-FGK-S19 |
Faculty | Faculty of Physics and Astronomy |
Field of study | Physics |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Computer Physics |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami fizyki komputerowej stosowanymi w grach komputerowych i animacji.
1. Znajomość dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej.
2. Znajomość metod numerycznych
3. Znajomość podstaw symulacji komputerowych
4. Biegła znajomość programowania w języku Python i/lub C++
5. Znajomość systemu operacyjnego Linux
1. Dynamika punktu materialnego, algorytmy rozwiązywania równań ruchu, grawitacja i lot pocisku
2. Układy nieoddziałujących cząstek - "particle dynamics"
3. Masy połączone sprężynami - "cloth simulations"
4. Dynamika bryły sztywnej - "ragdoll simulations"
5. Prawa fizyki a symulacje obiektów rzeczywistych w grach (symulatory)
6. Metody fizyki statystycznej w grach komputerowych - zachowania stadne, losowość
Ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektu, praca w grupie, giełda pomysłów, burza mózgów, prezentacja, praca z dokumentacją, samodzielne pozyskiwanie wiedzy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Projekt semestralny - 70% oceny
Aktywność na zajęciach - 30 % oceny
1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003
2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010
3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005
Internet
Modified by dr hab. Piotr Lubiński, prof. UZ (last modification: 08-06-2020 22:58)