SylabUZ

Generate PDF for this page

Fizyka gier komputerowych - course description

General information
Course name Fizyka gier komputerowych
Course ID 13.2-WF-FizD-FGK-S19
Faculty Faculty of Physics and Astronomy
Field of study Physics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Computer Physics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marcin Kośmider
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami fizyki komputerowej stosowanymi w grach komputerowych  i animacji.

Prerequisites

1. Znajomość dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej.

2. Znajomość metod numerycznych

3. Znajomość podstaw symulacji komputerowych

4. Biegła znajomość programowania w języku Python i/lub C++

5. Znajomość systemu operacyjnego Linux   

Scope

1. Dynamika punktu materialnego, algorytmy rozwiązywania równań ruchu, grawitacja i lot pocisku

2. Układy nieoddziałujących cząstek - "particle dynamics"

3. Masy połączone sprężynami - "cloth simulations"

4. Dynamika bryły sztywnej - "ragdoll simulations"

5. Prawa fizyki a symulacje obiektów rzeczywistych w grach (symulatory)

6. Metody fizyki statystycznej w grach komputerowych - zachowania stadne, losowość

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektu, praca w grupie, giełda pomysłów, burza mózgów, prezentacja, praca z dokumentacją, samodzielne pozyskiwanie wiedzy.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Projekt semestralny - 70% oceny

Aktywność na zajęciach - 30 % oceny

Recommended reading

1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003

2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010

3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005

Further reading

Internet

Notes


Modified by dr hab. Piotr Lubiński, prof. UZ (last modification: 08-06-2020 22:58)