SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium licencjackie |
Kod przedmiotu | 13.2-WF-FizP-SemLi-S-S14_pNadGen5WZYD |
Wydział | Wydział Fizyki i Astronomii |
Kierunek | Fizyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z uwarunkowaniami prawnymi i etycznymi powstającej pracy licencjackiej oraz uporządkowanie wiedzy z różnych dziedzin fizyki pod kątem egzaminu licencjackiego.
Wyznaczony temat pracy licencjackiej.
- Wyjaśnienie zasad pisania pracy licencjackiej: tworzenie planu pracy i różnych wariantów układu pracy, jak stawiać problemy naukowe i je rozwiązywać.
- Zapoznanie z metodami poszukiwania, gromadzenia i opracowywania materiałów do pracy.
- Zapoznanie z uwarunkowaniami prawnymi i etycznymi, podstawową wiedzą dotyczącą praw autorskich w odniesieniu do powstającej pracy licencjackiej, ostrzeżenie o niebezpieczeństwie plagiatu, zasady cytowania i podawania odnośników.
- Przedstawienie przez studentów tematyki swoich prac licencjackich w formie wystąpienia przed tablicą.
- Przegląd i powtórzenie materiału z fizyki pod kątem zagadnień obowiązujących na egzaminie licencjackim.
- Przedstawienie końcowe pracy licencjackiej w postaci prezentacji w Beamerze lub PowerPoincie.
Elementy wykładu konwencjonalnego, prezentacje studentów dotyczące zarówno pracy licencjackiej (wprowadzenie do tematyki i przedstawienie końcowe pracy) jak i poszczególnych zagadnień obowiązujących na egzaminie licencjackim.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Seminarium będzie zaliczane na podstawie przedstawionych prezentacji oraz aktywności (stawianie pytań, udzielanie komentarzy) w trakcie prezentacji innych osób.
[1] T. T Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, dostępne
na stronie bg.szczecin.pl/pliki/poradnik_dla_studentow.pdf
[2] strona www.praca-dyplomowa.com.pl/praca-licencjacka/ .
[3] J. Orear, Fizyka, tom 1 i 2, WNT, Warszawa 2004.
[4] D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Podstawy fizyki, tomy 1 – 5, PWN, Warszawa 2006.
Zmodyfikowane przez dr hab. Piotr Lubiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-06-2020 16:48)