SylabUZ
Course name | Teaching techniques for physics I |
Course ID | 13.2-WF-FizP-DF-I-S20 |
Faculty | Faculty of Physics and Astronomy |
Field of study | Physics |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Teaching physics |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki fizyki związanej z nauczaniem w szkole podstawowej.
Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego oraz psychologiczno- pedagogicznego
Ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej. Program nauczania fizyki w szkole podstawowej wraz z integracją wewnątrz- i międzyprzedmiotową (D.1.W1., D.1.W2., D.1.W3., D.1.U1.).
Warsztat pracy nauczyciela. Potrzeba wszechstronnego i nieustannego rozwoju (D.1.W4., D.1.W14.).
Bank metod i technik nauczania w tym opartych na doświadczeniu i eksperymentowaniu (D.1.W6., D.1.W9., D.1.U3., D.1.U7., D.1.K3., C.U6).
Narzędzia diagnostyczne. Zasady tworzenia, wykorzystanie otrzymanych informacji. ( D.1.U8., D.1.U9., D.1.U11.)
Alternatywne dla oceniania sposoby komunikacji zwrotnej niezbędne w procesie uczenia się ((D.1.W10., D.1.W11., D.1.U8., D.1.U10., D.1.K7.)
Indywidualizacja procesu nauczania w grupie klasowej we współpracy ze środowiskiem szkolnym. (D.1.W7., D.1.W12., D.1.U4., D.1.U6., D.1.K1., C.W6).
Praca w małej grupie (D.1.W13., D.1.U7., D.1.K6., D.1.K5).
Dobór pomocy dydaktycznych i podręczników szkolnych. (D.1.W7., D.1.W8.).
Tworzenie przestrzeni do uczenia się. Kompetencje kluczowe (D.1.W15., D.1.U5., D.1.K8.)
Praca w małej grupie, praca z tekstem, dyskusja, esej
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
aktywność na zajęciach: 10 punktów
udział w dyskusji, esej: 15 punktów
test: 5 punktów
[1] Program nauczania fizyki w szkole podstawowej.
[2] Dydaktyka fizyki, zagadnienia ogólne. Marian Głowacki
[3] Dydaktyka fizyki, zagadnienia wybrane. Jadwiga Salach
[4] Poradnik nauczyciela. pod red. Barbary Sagnowskiej
[1] Rozporządzenie MEN - podstawa programowa dla szkoły podstawowej
[2] Wewnątrzszkolne przepisy prawa oświatowego: Statut
[3] Nauczanie według planu daltońskiego. Helen Parkhurst
Modified by dr hab. Piotr Lubiński, prof. UZ (last modification: 08-06-2020 13:23)